Mint arról korábban írtunk, az újoncok lehetőséget kaptak, hogy a teszttilalom ideje alatt is ’barátkozzanak’ az új, 800-as technikával, ami a csapatoknak is nagy segítség a 2010-es fejlesztések kapcsán.

Bautista

Nos, Alvaro nem vallott szégyent: 212 kört teljesített műszaki hiba, illetve bukás nélkül, mindezt hideg, felhős időben. A kevés tapasztalat, és a kedvezőtlen időjárás ellenére máris csapattársai időeredményeit ostromolja, az estorili pályán elért 1:38.5-ös ideje mindössze két tizeddel marad el Vermeulen idei legjobbjától. A motor beállításában segítségére van a veterán Nobuatsu Aoki, aki jelenleg a Suzukinál tölt be tesztpilóta szerepet. A három nap alatt számos újítást is kipróbáltak, ezek közül a legjelentősebb, az Akropovic által kimondottan GSV-R-hez kifejlesztett kipufogórendszer.

A többi újonc decemberben, a sepangi pályán kap lehetőséget, hogy további ismereteket szerezzen a 800 köbcentis kategóriáról.