Ha a fent említett típusnév ismerősen cseng, az nem a véletlen műve, ugyanis a TRK 502 koncepcióját már két éve bemutatták, 2016 őszén pedig már érkezett is a sorozatgyártásra kész változat, melyet tavaly mi is próbára tettünk. Lám, nem telt el sok idő, s máris érkezik az újabb családtag, a TRK 502 X, mely a napjainkban óriási népszerűségnek örvendő kalandmotorok kategóriájában versenyez, s csavarja el jó eséllyel a vásárlók fejét.

Benelli TRK 502 X - ugyanaz másként

Ebben is a Benelli félliteres, folyadékhűtésű, kéthengeres erőforrása dolgozik, mely 47,6 lóerőt ad le 8500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, s 46 Nm-es forgatónyomatékot hatezres fordulatnál. A kétkerekű acél csővázra épült, ami pedig a felfüggesztést illeti, elöl 50 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított villát láthatunk, hátul pedig állítható rugóelőfeszítésű és húzó- és nyomófokozati csillapítású központi rugóstag segít kisimítani a földutak egyenetlenségeit.

Sokoldalú, strapabíró járgányt kívánt létrehozni a Benelli, mellyel árkon-bokron keresztül utazhat a kalandokra nyitott pilóta

A mérnökök átdolgozták a jármű kipufogórendszerét, s az utcai testvérhez mérten fentebb helyezték a dobot is, továbbá az ülésmagasságot 850, a hasmagasságot pedig 220 milliméterre növelték. Hosszú távok leküzdésére is kitűnően alkalmas igáslóhoz méltó módon a gépet 20 literes üzemanyagtartállyal szerelték fel, valamint immáron alapfelszereltségként kapja a középállványt a vásárló. A formás motorkerékpár elöl 19, hátul 17 colos, fűzött küllős kerekeken gördül, ezeken 110/80-as, illetve 150/70-es méretű abroncsok feszülnek. A TRK 502 X fehér, fekete és piros fényezéssel érkezik a hazai Benelli kereskedésekbe.

benelli-trk-502-x-kalandmotor-18694
Nagyobb átmérőjű, fűzöttküllős kerekekkel támad a legújabb Benelli, a TRK 502 X

Műszaki adatok: Benelli TRK 502 X – 2018

Motorkonstrukció: Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres, nyolcszelepes

Összlökettérfogat (cm3): 500

Hengerek/szelepek száma: 2/8

Furat x löket: 69 x 66,8 mm

Csúcsteljesítmény (kW/LE/min): 35/47,6/8500

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm/min): 46/6000

Sebességváltó: hatfokozatú

Szekunder hajtás: lánc

Váz: acél csőváz

Első felfüggesztés: 50 mm-es csúszószár-átmérőjű fordított villa

Hátsó felfüggesztés: központi rugóstag állítható rugóelőfeszítéssel és húzó- és nyomófokozati csillapítással

Gumiméret elöl/hátul: 110/80 – R19 / 150/70 – R17

Fékrendszer elöl/hátul: két 320 mm-es tárcsa kétdugattyús, radiálisan rögzített féknyereggel/260 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel

Blokkolásgátló: kétcsatornás, alapáras

Tengelytáv (mm): 1505

Ülésmagasság (mm): 850

Szabad hasmagasság (mm): 220

Üzemanyagtartály térfogata (l): 20

Tömeg (kg): 235