Száz évvel ezelőtt talán maga a tervező, Max Friz sem tudta, hogy mennyire meghatározza majd a motorozás világát az 1922 decemberében papírra vetett rajza, ami életnagyságban ábrázolta az első BMW motorkerékpárt. Ez egy léghűtésű, kéthengeres boxer volt, az R 32, melyet 1923 szeptemberében lepleztek le.

bmw-100-rninet-es-r18
A két újdonság az első BMW motorkerékpár társaságában

Ezt a mérföldkövet és a százéves jubileumot ünnepli most a BMW Motorrad az R nineT Roadsterrel és a valaha készült legnagyobb BMW-boxermotorral színre lépő R 18 Cruiserrel. A két újdonság látványos „100 Years Edition” plakettet visel, és a motorokból – stílusosan – 1923 darabot gyártanak.

bmw-100-rninet-es-r18
A műszaki alap természetesen nem változik, így a jubileumi R nineT is 109 lovas boxerrel kerül a szalonokba

Igazán különleges megjelenésű a bajorok két új klasszikusa: az egymásra épülő réz-, nikkel- és krómfelületek régies hatást keltenek, egyszersmind tükörszerűen csillognak, akárcsak az elődökön. Különleges részlet a fekete alapú, krómbetétekkel és fehér csíkozással díszített üzemanyagtartály, csakúgy, mint a fekete-vörös nyereg, mely kiemeli a motor sötét fényezését.

bmw-100-rninet-es-r18
BMW R 18 100 Years

Az R 18 100 Years új köntöse nagyon hasonló ahhoz, amit az R nineT visel, fényezése a Classic Chrome nevet viseli, és akárcsak a kisebb boxernél, ezt is a korabeli BMW-k színösszeállítása ihlette. Hogy a motor hangja is passzoljon a megjelenéshez, alapáras a krómozott Akrapovič kipufogó, mely egyedi, a márka logójára hasonlító kipufogóvéget visel.