A korábban már tesztelt BMW C-sorozat várhatóan új taggal bővül 2013-ban, hiszen a benzines verziók mellett immár az elektromos meghajtású változat is sorozatgyártásra kész. Méretei alapján inkább a motorok közé sorolható a C evolution, és menettulajdonságai is túlmutatnak a városi cirkáló kategórián. A 35KW-os villanymotor egészen 120 km/h-s sebességig gyorsítja a testes jószágot, az áttételezésnek és a hajtáslánc nyomatékának köszönhetően a városi közlekedésben fontos 0-70 km/h sprintben szinte verhetetlen a motor.

bmw c evo
Hangtalan megoldás. Ezzel a hatótávval és végsebességgel már a robbanómotoros vetélytársaknak is konkurenciát jelent a BMW különleges robogója

Egy töltéssel több mint 100 kilométer megtételére képes a C evo, és a 8KWh kapacitású akkumulátor pakkot is viszonylag rövid idő alatt tölthetjük újra – mindössze három óra szükséges a „tankoláshoz”. A rendhagyó kialakítású robogó mellett az emelt hasmagasságú modellek játszották a főszerepet az Intermot látványos kék-fehér standján. A Husqvarna modellekben is dolgozó kéthengeres, 798 köbcentiméteres erőforrás hajtja a müncheniek középméretű enduróit, az F 700 GS és az F 800 GS névre hallgató modelleket. A folyadékhűtéses blokk előbbiben 75, míg az erősebb változatban 85 lóerő leadására képes. Bár hasonló kialakítású a két motor, mégis eltérő célközönségnek készül: a 700-as inkább allrounder, vagyis mindennapi használatra és rövidebb kirándulásokra ajánlott, míg a 800-as erősebb blokkja és nagyobb tartalékokkal rendelkező felfüggesztése révén a páros túrákhoz és a földutas kalandokhoz is ideális társ.

bmw f 800 gs
A bevált technika sok-sok extrával kibővítve tért vissza, a menet közben állítható futómű nem mindennapi opció a kategóriában

A gépek extrái is ehhez a sokcélú felhasználáshoz igazodnak, hiszen mindkét verzió elérhető a BMW saját fejlesztésű kipörgésgátlójával, mely nem akadályozza meg a folyamatos gyorsítást, csupán kontrol alatt tartja a hajtott kereket, így teljes gázon sem tör ki a motor hátulja laza vagy vizes talajon. Főként a túramotorosok fogják értékelni az új, elektronikusan állítható felfüggesztést, mely segítségével a kormányról, akár menet közben is választhatunk az előre beprogramozott opciók közül (Komfort, Normal és Sport programok), így – szerelés nélkül - csomagokkal felpakolva vagy egyedül terepezve is közel ideális lesz a futómű hangolása. A terepes família legnagyobb tagja, az R 1200 GS is teljesen megújul, nagyobb teljesítménnyel és – részben – folyadékhűtéses erőforrással kezdi a 2013-as szezont. A motor teljesítménye 125 lóerőre, a forgatónyomatéka pedig 125 Nm-re nőtt, miközben a vízburok alig növelte a filigrán gép tömegét: a menetkész érték mindössze 238 kg.

bmw r 1200 gs 2013
A folyadékhűtés ellenére sem lett ducibb a nagy GS, de a teljesítmény és a forgatónyomaték egyaránt nőtt

A gyári opcióként kapható kofferekbe is bátran pakolhatunk, hiszen több mint két mázsa(!) a legnagyobb GS terhelhetősége, és a gyár ígérete szerint – a kedvező fogyasztásnak és a méretes üzemanyagtartálynak köszönhetően - akár 4-500 kilométert is megtehetünk egyetlen tankolással.

bmw HP4
A legkönnyebb rendszámos superbike címére tör a BMW a HP4 modellel, az alacsony tömeg mellett a profi versenyelektronika indokolja a közel hétmillió forintos vételárat

A pálya ördögeinek is tartogattak némi meglepetést a BMW-nél, hiszen a népszerű S 1000 RR-re épülő HP4 már megérkezett a szalonokba – a verseny blokkolás- és kipörgésgátlóval, rajtelektronikával valamint DDC-vel (dinamikus csillapítás szabályozás) felszerelt gép gyakorlatilag egy rendszámos pályamotor, mely mindössze 169 kilóval mérlegel.