Amikor megjelentek a hatszázas BMW robogócsalád első tervei, már tudni lehetett, hogy a GT és Sport modellek mellett egy tisztán elektromos meghajtású kivitelen is dolgoznak a bajor cégnél.

bmw c
A korai prototípus, álruhában

A prototípus immár üzemkész, és tesztkilométerek tízezrei várnak rá, hogy a nagyközönséghez egy minden szempontból kiforrott, szériagyártásra alkalmas modell kerüljön, ami kiválóan egyesíti a kétkerekű közlekedés és a nullemissziós hajtáslánc előnyeit.

bmw c

Az első eredmények biztatóak, hiszen a müncheni mérnökök állítása szerint a városi közlekedésben kiemelten fontos 0-70 sprintben a hangtalan masina tartani fogja a lépést a robbanómotoros nagyrobogókkal, végsebessége bőven 100 km/h feletti, miközben a benzines járművek elől elzárt területekre is bejuthatunk vele. Az újratöltést egyszerűsíti, hogy mindössze három óra alatt feltölthető a motor a háztartásokban használatos konnektorokról. A fejlesztés ütemét látva valószínűsíthető, hogy 2012 végén, esetleg 2013 tavaszán már testközelből láthatjuk a C-sorozatú BMW modellcsalád harmadik tagját.

bmw c

A tömeges elterjedésnek csak a vételár szabhat gátat, hiszen a kéthengeres, robbanómotoros változatok is több mint hárommillióba kerülnek, amit a rendhagyó hajtáslánc valószínűleg további százezrekkel drágít majd.