A BMW évtizedek óta élen jár a motorkerékpárok biztonsági berendezéseinek fejlesztésében. Termékeiket mindig a legmodernebb kiegészítőkkel vértezik fel, így blokkolás- és kipörgésgátló, holttér-figyelő rendszer, vészhelyzeti segélyhívó és sok egyéb kiegészítő segít, hogy a pilóta a lehető legnagyobb biztonságban érezhesse magát az utazás során. Ezúttal azonban még tovább merészkedtek, hiszen a nemrégiben Münchenben lezajlott CMC Konferencián bemutatták az R 1200 RS ConnectedRide prototípust, melyet a jövő biztonsági megoldásaként definiálhatunk.

A rendszer forradalmasíthatja a közlekedést és ha elterjed, ténylegesen csökkentheti az eléfordulásos balesetek számát, hiszen a beépített szenzorok érzékelik a merőlegesen, illetve hátulról érkező járműveket, mitöbb, a Vehicle to Vehicle Communication (V2V), vagyis a járművek közötti kommunikációs csatornának köszönhetően figyelmezteti a motor és a másik jármű vezetőjét is a veszélyes helyzetekre.

bmw-connected-ride-prototipus-16005

A ConnectedRide rendszer figyelmeztetést küld a vezetőnek, ha az adja meg az elsőbbséget a motorkerékpárosoknak. Egyúttal a kétkerekű pilótáját is figyelmezteti, hogy elkerülhesse a veszélyt
Ez már tényleg a jövő technikája, noha ennek elterjedéséhez természetesen szükség van arra, hogy a gyártók egységes szabvány alapján dolgozzanak, továbbá fontos a rendkívül nagy pontosságú műholdas helymeghatározás is. Szerencsére ebben a többi nagy gyártó is partner, jól mutatja ezt, hogy 2016-ban a BMW Motorrad, a Honda és a Yamaha létrehozta az ún. hálózatba kapcsolt motorkerékpár konzorciumot (Connected Motorcycle Consortium), melynek keretében kidolgoznák az említett, gyártófüggetlen intelligens kooperatív közlekedési rendszert (Cooperative Intelligent Transportation Systems). Ennek jegyében a BMW újdonságán kívül két másik, a Honda Africa Twin és a Yamaha Tracer 900 műszaki alapjaira épített prototípust is bemutattak, melyek ugyancsak a fent leírt szabványt alkalmazzák.