A tavaly ősszel leleplezett 450 GS-prototípus a „kompromisszumok nélküli GS” szellemiségét testesíti meg, és nem titkoltan azért készült, hogy legyen egy sokoldalú, megfizethető BMW enduró az A2 géposztályban – jellemezte a gyártó a modellt. A kategóriatársakhoz hasonlóan a kis GS is maximálisan kihasználja az EU-s előírások adta keretet, így a vadonatúj, soros kéthengeres erőforrás 48 lóerős csúcsteljesítményű, míg a motor menetkész tömege 175 kg.
Van igény a kis GS-re?
Jó előjel, hogy az újdonság hivatalos bemutatóvideója alig egy nap alatt közel százezer nézőt vonzott, bár a kommentek között visszatérő kritika volt, hogy miért ilyen nehéz az egyébként karcsúnak tűnő sorkettes. Nos, ez szintén az uniós szabályokból fakad, mivel így pontosan kijön az előírt 0,2 kW/kg-os teljesítmény/tömeg arány, azaz ha ennél könnyebb lenne, már nem lehetne A2-vel vezetni.
A nemrég megjelent kémfotók arról árulkodnak, hogy a prototípus után elkészültek a – szinte – végleges 450 GS-ek, melyeket már közúton tesztelnek, azaz nincs messze a megvásárolható kivitel leleplezése sem. Ezzel immáron nyolc modellre bővül a BMW terepes kínálata: az új R 1300 GS és Adventure mellett továbbra is elérhető a R 1250 GS Adventure, a belépőszintet képviselő G 310 GS, valamint a 800 és 900 köbcentis sorkettes – utóbbiból szintén kapható hagyományos és Adventure átirat.