Az új F 800 GS utcai és túra-kvalitásait kiváló terepezési képességekkel ötvözi, valódi sokcélú motorkerékpár. Az új F 700 GS ezzel szemben inkább azon motorosokra összpontosít, akik kevésbé igénylik a terepezési adottságokat, inkább városban és országúton használják BMW-jüket. Alacsonyabb üléspozíciója, sokcélú használhatósága és gazdaságossága teszi mindennapi használatra ideálissá a müncheniek kétkerekűjét.

f700gs

„Biztonság 360°-ban“ koncepciója keretében a BMW Motorrad új F 700 GS és F 800 GS modelljeit már alapkivitelben a BMW Motorrad legújabb generációs blokkolásgátló (ABS) berendezésével szereli fel. További, a kategóriájukban szintén újdonságnak számító biztonsági felszerelést kínál az F 700 GS és az F 800 GS az extrafelszerelésként rendelhető automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC), illetve az elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) formájában.

f700gs

Jól bevált soros, kéthengeres – Az F 700 GS esetében magasabb teljesítmény- és forgatónyomaték-szinttel

Akárcsak az F 700 GS, úgy az F 800 GS is a karakteres, folyadékhűtésű, hengerenként négyszelepes, soros kéthengeres motorral készül. A hengerűrtartalom 798 köbcentiméter, a blokk elektronikus benzinbefecskendezéssel és szabályozott katalizátorral működik, s hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Érzékeny gázadási reakciói, meggyőző vonóereje és csekély üzemanyag-fogyasztása egyaránt alapvető erényei között szerepel. Egyedülálló a sorozatgyártású motorkonstrukciók körében a kiegészítő hajtókarral megoldott tömegkiegyenlítés, amely az első és másodrendű tömegerőket csaknem teljes mértékben kiegyenlítve gondoskodik a kéthengeres messzemenőkig rezgésmentes üzeméről. Az F 800 GS modellben 7500-as percenkénti fordulatszámnál 63 kW (85 LE) teljesítménnyel szolgál ez az erőforrás, maximális forgatónyomatéka pedig 83 Nm, 5750-es percenkénti fordulatszámnál.

Az új F 700 GS teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje tekintetében egyaránt fejlődött elődjéhez viszonyítva: 7300-as percenkénti fordulatszámnál 55 kW (75 LE) teljesítménye négy lóerővel haladja meg a korábbi, 650-es típusjelű változat adatait, de 5500-as fordulatnál leadott 77 newtonméter maximális forgatónyomatéka is magasabb. Továbbá a rövidebb áttételezés révén még dinamikusabb menetteljesítményekkel szolgál.

f700gs

F 700 GS dupla tárcsás fékkel. A „Biztonság 360°-ban“ koncepció keretében mindkét modellen szériafelszerelés az ABS

Az új F 700 GS és F 800 GS egyaránt jól bevált futómű-technikával készül. Az acél csőváz teherviselő elemként integrálja a motort, s a tervezők a négyszögletű acélcső-profilból készült hátsó vázat, a kettős alumínium lengőkart, illetve a keréktárcsákat és a gumiabroncsokat is változatlanul hagyták. Akárcsak az F 800 GS, az új F 700 GS lassításáról is kettős első tárcsafék gondoskodik, emellett mindkét GS-újdonság első ízben már alapkivitelében tartalmazza a BMW Motorrad kétcsatornás blokkolásgátló berendezésének (ABS) legújabb generációját.

Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA)

Abszolút újdonság a motorkerékpárok e szegmensében az elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) rendszere. Gyári extrafelszerelésként igen kényelmesen, a kormányról egyszerű gombnyomással teszi lehetővé a vezető számára a hátsó rugóstagok széthúzási csillapításának a „Komfort“, a „Normal“ és a „Sport“ üzemmódok szerinti állítását. Ezzel a csillapítás karakterisztikáját mindenkor motorozási stílusához, illetve a pillanatnyi útviszonyokhoz illesztheti. A kívánt rugóelőfeszítés beállítására szolgáló kézikereket a kedvezőbb kezelhetőség jegyében dolgozták át a tervezők.

f700gs

Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)

Ugyancsak új gyári extrafelszerelésként jelent meg a kínálatban, s az F 700 GS és F 800 GS piaci szegmensében szintén egyedülállónak számít a BMW Motorrad új Automatikus működésű elektronikus menetstabilizáló rendszere (Automatic Stability Control; ASC). A BMW Motorrad e korszerű kipörgésgátló berendezése gyorsításkor hatékonyan veszi elejét a hátsó kerék hajtásból eredő megcsúszásának (kipörgésének), s ezzel az oldalvezető erő megszűnésének, amely végső soron a hátsó kerék kitörését eredményezné. Az eredmény pedig – különösen mérsékelt tapadású útfelületen – az aktív biztonság örvendetes növekedésében nyilvánul meg.

Mélyebbre ültetett futómű már az F 800 GS számára is

Az F 800 GS vásárlóinak az ülésmagasság mérséklésére vonatkozó kifejezett igényére a BMW Motorrad extrafelszerelésként vagy kiegészítőként immár mélyebbre ültetett futóművel és alacsonyított üléssel is szolgál.