Gigászi, 193 lóerős csúcsteljesítmény, és mindössze 169 kilogramm száraz tömeg - ez a BMW HP4, a kompromisszummentes utcai superbike.

hp4

A HP2 Enduro, a HP2 Megamoto és a HP2 Sport boxermotoros modelleket követően ez a népszerű HP-család első négyhengeres tagja. A „HP” kód a „high performance”, vagyis a kiemelkedően magas teljesítményszint jele, s a HP4 valóban a különleges mozgékonyság, a hatalmas erő és a rendkívül dinamikus menettulajdonságok megtestesítője. A gazdag alapfelszereltségének és kiváló beállításainak köszönhetően az új HP4 már gyári állapotban alkalmas a versenypálya-használatra, átalakítás nélkül, miközben minden tekintetben megfelel az országúti motorozás törvényi feltételeinek.

hp4

A HP4 szolgál a versenypályákon szereplő BMW motorkerékpárok homologizációs alapjául, különösen a superbike és a superstock kategória gépei számára. Az új modell számos olyan műszaki fejlesztést tartalmaz, melyek egyértelműen jelzik a versenysport iránti elkötelezettséget. A széria utasülés-burkolat egyértelműen és karakteresen sugározza a versenypályák „monoposto” stílusát. Akik azonban szívesen vinnének még valakit magukkal, a BMW Motorrad gyári extrafelszerelésként kínált utas-csomagját választhatják, amely az utasülés mellett igényes lábtartó-rendszert is kínál a hátul ülő számára.

Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control-DDC) – A világon elsőként széria-motorkerékpáron

A HP4 a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control; DDC) rendszerét is az alapfelszereltség részeként tartalmazza, amely a fordított villa és a rugóstag csillapításának a pillanatnyi menethelyzethez illeszkedő, dinamikus adaptálását teszi lehetővé. Ennek során a csillapítás mértéke mindenkor az adott manőverhez illetve útfelülethez igazodik, ezzel segítve a vezetőt, hogy minél egyszerűbben és hatékonyabban használhassa ki a 193 lóerős csúcsteljesítményt.

A féktávokkal sem lehet gondja a HP4 tulajdonosoknak, hiszen a méregerős fékeket speciális, versenycélokra kifejlesztett blokkolásgátló felügyeli - az ABS szintén a szériafelszereltség része.

hp4

A dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) az RR modellen már bevált rendszere a HP4 számára kimondottan szupersort-alkalmazásra továbbfejlesztett változatban jelenik meg. A kipörgésgátló hatása ez esetben a „Slick” üzemmódban a változó körülményekre illetve a motoros személyes igényeire adaptálható. További előnye, hogy akár menet közben is változtatható a beállítás, így alkalmazkodva a változó tapadáshoz és külső körülményekhez. Szükség is van erre a segédletre, hiszen - eltérően az RR motorszabályzásától -, a soros négyhengeres erőforrás a HP4 esetében mind a négy – „Rain”, „Sport”, „Race” és „Slick” – üzemmódban eléri 13 000-es percenkénti fordulatszámnál a maximális 142 kW (193 LE) teljesítményt.