Nagyjából egy év múlva kerülhetnek a szalonokba az első HP4 Race motorkerékpárok - derült ki a BMW közleményéből, amiben több fontos részletet is elárultak a gépről. A bajor sornégyes új fejezetet nyithat a márka - és a motorozás - történetében, elvégre ilyen széleskörűen alkalmazott szénszálalkatrészekre aligha volt példa korábban.

Milánóban mutatkozott be a 2017-es HP4 Race

Mint a látványos galériából kiderül, szénszál-polimerből készítik - egyebek mellett - a modell idomjait, kerekeit, sőt a teljes vázat is, míg a gyártáshoz olyan neves beszállítók asszisztálnak, mint az FGR első villát és a TTX központi rugóstagot előállító Öhlins, a fékrendszerért felelő Brembo, valamint a pillekönnyű kipufogórendszert megálmodó Akrapovič.

bmw-hp4-race-10923
A valaha készült legfiligránabb, egyben legdrágább német sportmotor lehet a 2017-ben érkező HP4 race

Jó eséllyel a HP4 Race lesz a legkönnyebb, bárki által megvásárolható superbike, s mint ilyen, valószínűleg alaposan megkérik az árát. Látva, hogy a szintén szénszálalapú vázzal érkező Ducati Superleggera - átszámítva - 22,1 millió forintba kerül, hasonló összegre számíthatunk a bajor versenygép kapcsán is, kiegészítve azzal, hogy a sornégyes BMW talán még a talján riválisnál is karcsúbb és könnyebb gép lesz.