Anno láthattuk a HP4-en, hogy milyen szintre fejlesztették a bajorok a szénszálas alkatrészek tervezését-gyártását, ám a rendszámos, közúton is használható motorokban eddig fehér hollónak számított a szénszálas váz és lengőkar. Ráadásul ezúttal egy sajátos – már-már utópisztikus – megoldást láthatunk a rajzokon, hiszen a váz és a lengőkar egy egység, nem pedig két alkatrész, amit rugóstaggal és himbával kötnek össze. Persze megannyi kérdést vet fel a megoldás: miként rugózik, hogyan csillapítják a rugózást és hogy viselkedik az érzékeny anyag, ha egyszerre mozdul a váz és a lengőkar?

bmw-karbon-vaz-es-lengokar-26440
A nemrég beadott szabadalmi rajz a váz-lengőkar egységről
A megfejtés a szálsűrűség- és irány pontos szimulációja, vagyis már a gyártás előtt pontosan meghatározzák, hogy melyik irányban mennyire legyen merev vagy éppen ideális rugalmasságú az anyag. A pletykák szerint ezzel váltanák ki a rugóstagot, mármint annak rugózás funkcióját, míg egy különálló, elektronikus vezérlésű csillapítóegységgel lenne teljes a futómű. Légből kapott ötletnek tűnik, de versenyautóknál nem ritka a hasonló, szénszál alapú, tervezett rugalmasságú szerkezet, sőt már évtizedekkel ezelőtt láthattunk torziós rugózást a járműiparban. Persze egy rajz még nem garancia rá, hogy valaha is megvalósul, mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy miként működhet a gyakorlatban a felfüggesztés egy részét kiváltó, közös váz-lengőkar egység.