Anno láthattuk a HP4-en, hogy milyen szintre fejlesztették a bajorok a szénszálas alkatrészek tervezését-gyártását, ám a rendszámos, közúton is használható motorokban eddig fehér hollónak számított a szénszálas váz és lengőkar. Ráadásul ezúttal egy sajátos – már-már utópisztikus – megoldást láthatunk a rajzokon, hiszen a váz és a lengőkar egy egység, nem pedig két alkatrész, amit rugóstaggal és himbával kötnek össze. Persze megannyi kérdést vet fel a megoldás: miként rugózik, hogyan csillapítják a rugózást és hogy viselkedik az érzékeny anyag, ha egyszerre mozdul a váz és a lengőkar?
Kettő az egyben
Karbon váz és lengőkar a BMW-től
2020. augusztus 14. Hírszerkesztő
Noha készült már karbonvázra és -lengőkarra épült közúti motor, nevezetesen a Superleggera, a BMW friss szabadalma mégis egyedülálló. Kérdés, hogy valaha megvalósul-e.