Egykor a csupaszmotorok másodhegedűs szerepet játszottak az idomos sportgépek mögött, de mára ez alaposan megváltozott. Gyakorlatilag ugyanazt a technikát kapják a nakedek, mint sportosabb társaik, sőt némelyikük jobb felfüggesztéssel gördül ki a gyárból, mint a donorként szolgáló superbike.

Jön az M 1000 R a BMW-től?

A Kardesignnál úgy gondolták, miért ne lehetne még extrémebb a bajorok legdurvább nakedje, az általunk nemrég tesztelt S 1000 R, és papírra vetették, szerintük hogy mutatna az M 1000 RR csupasz változata.

bmw-m-1000-r-kardesign
BMW M 1000 R a Kardesigntól

Alapvető különbség az S-sel szemben, hogy ezt már az M-es BMW szénszálas kerekeivel és versenycélú fékjeivel lépne színre, és a mai trendnek megfelelően szárnyakat kapna, akárcsak a superbike-ok és a GP-motorok. A 212 lovas csúcsteljesítmény és a 170 kilós (!) száraztömeg mindenesetre jól hangzik, de kérdés, hogy lenne-e akkora kereslet a bivalyerős nakedre, hogy a bajoroknak megérje nagy szériában gyártani.