Kár lenne tagadni, hogy igencsak vagányra sikeredett a tavaly bemutatott, új S 1000 RR, hiszen az M-változatban mindössze 193,5 kilót nyom és 207 lóerő feszíti a láncot. Persze egy ilyen fenevadhoz nem árt kellő alázattal közeledni, elvégre ekkora teljesítmény még a tapasztalt motorosoknak is tud meglepetést okozni.

Minek jogosítvány?

Persze a bajorok tudják, hogy a kevésbé gyakorlott pilóták és a friss jogsis suhancok is szíves örömest felülnének egy ilyen kiváló gépre, éppen ezért kifejlesztették az iRace csomagot, amely mindenkiből egy csapásra profi pilótát varázsol.

bmw-onvezeto-irace-csomag-21531
Álló helyzetben is elég vagány az RR, hát még akkor, amikor magától köröz a pályán!

Hihetetlen, de ez a komplex vezetéssegítő rendszer messze többet tud, mint bármelyik önvezető autó robotpilótája, ugyanis a motorosnak nincs más feladta, mint kiválasztani az adatbázisból az aktuális helyszínt, például a Hungaroringet, és a felvezető kör végétől gyakorlatilag mindent elvégez helyette a robottechnológiából kölcsönzött elektronika. Szinte hátradőlhetünk az S 1000 RR nyergében, mert a gyorsulás, a fékezés, a sebességváltás és a kormányzás is az iRace Kit dolga, az RR gyakorlatilag helyettünk manőverez. Többféle üzemmód elérhető, így a kezdő szintű körözéstől az aktuális körrekordig fokozható a tempó - áll a BMW Motorrad mai közleményében.

bmw-onvezeto-irace-csomag-21532
Egy aprócska számítógépben rejtőzik a tudás. Reméljük, hamarosan minden szériamotort felszerelnek ezzel az okos extrával!

Ha nem április elseje lenne, akár el is hihetnénk, hogy a BMW mérnökei már az űrtechnikával kényeztetik vevőiket, de azért maradjunk két lábbal a Földön: itt még (sajnos vagy szerencsére?) nem tartunk! Mindenesetre jópofa vicc volt tőlük, és a részletes, nyilatkozatokkal, illetve hihetőnek tűnő műszaki leírásokkal megspékelt közleményt látva valószínűleg sokan elhitték, hogy holnaptól ők is korrekordot dönthetnek bármelyik pályán.