A BMW szeptemberben leplezte le önvezető rendszerrel felszerelt R 1200 GS-ét, az akkor közzétett videóban azt láthatta a nagyközönség, amint a járgány különböző manővereket teljesít zárt pályán, vezető nélkül. A cég szakemberei azóta nem igazán beszéltek az új fejlesztésről, ám a most zajló CES-re magukkal vitték az endurót, s immáron részletesebben is nyilatkoztak róla. Kiderült, hogy a BMW célja nem egy önvezető motorkerékpár kifejlesztése, ami bármiféle beavatkozás nélkül is tudna közlekedni az utakon. Sokkal inkább az motiválja a mérnököket, hogy a projekthez fejlesztett technikákat és forradalmi megoldásokat mihamarabb fel tudják használni a vezetéssegítő rendszerek tökéletesítéséhez. Egyébként magán a motorkerékpáron mindössze három éve dolgoznak, s az abban felvonultatott technikák közül több már fellelhető sorozatgyártott járművekben. Ilyen például a giroszkópos rendszer, mely segít meghatározni a kétkerekű pontos dőlésszögét.

A BMW szakemberei egyfajta lehetőségként tekintenek az önvezető rendszerekre, melyek segítenek a kezdő vezetőknek elkerülni a baleseteket, a tapasztalt pilótáknak pedig kitolni a határaikat

Dr. Karl Viktor Schaller, a BMW Motorrad fejlesztési részlegének vezetője elmondta, a hardware-es változtatások, melyekre szükség van ahhoz, hogy például a vészfékező rendszer bekerülhessen minden járműbe, csupán néhány tízezer forinttal dobnák meg egy-egy motor árát. Ez tehát nem lehet akadálya a modern technikák elterjedésének, éppen ezért úgy véli, több mint kettő, kevesebb mint tíz év múlva már viszontláthatjuk ezeket a BMW-kben, a tervek szerint elsőként az R-széria tagjai kapják majd meg az új vívmányokat.