Három évvel ezelőtt, a milánói EICMA motorkiállításon a német Wunderlich bemutatott egy összkerékhajtású kivitelt a BMW R 1200 GS-ből, az ő megoldásuk arra épült, hogy az első kerék hajtását egy, az erőforrástól független, különálló villanymotorra bízták. A rendszer előnye, hogy növeli a járgány kapaszkodóképességét és hajtóerejét, ami kifejezetten jól jön nehéz terepen, mikor az egyszeri nagyendurós küzd az elemekkel és a technikával. Ez ugyebár egy külön projekt volt, de nagyon úgy tűnik, hogy a BMW szakembereinek fejébe szöget ütött a gondolat, hogy mi lenne, ha ezt gyártói szinten is megvalósítanák, így aztán nekifogtak, és felvázoltak egy tervet elképzelésükről.

bmw-osszkerekhajtas-motorkerekpar-18294

Ez a Wunderlich három évvel ezelőtt bemutatott megoldása, de a jelek szerint hasonlóval kísérleteznek a BMW mérnökei is
A rajzok alapján nagyon úgy fest, hogy a honfitárs vállalathoz hasonló megoldással kiviteleznék ezt, vagyis a képen látható, az első kerék köré helyezett egység felügyelné a gyorsítást, s ha a két kerék fordulatszáma túlzottan eltér, bekapcsolja az elsőkerékhajtást. Az nem derült ki, hogy a műszaki összetevőt bármely típusra alkalmazható formában szeretnék-e elkészíteni, vagy konkrét modellen – értelemszerűen a nagy GS-en – extrafelszereltségként kínálnák-e, mindenesetre kíváncsian várjuk, vajon az innováció tényleg beférkőzik-e a sorozatgyártott motorkerékpárok világába.