Legutóbb 2018-ban kapott komolyabb modellfrissítést a nagy GS, akkor változó szelepvezérléssel és kimagasló, 143 Nm-es forgatónyomatékkal lépett színre az újdonság. Mivel az elmúlt három évben megannyi vetélytárs bukkant fel, ideje volt ismét átdolgozni a bajor bestsellert.

Kémfotók a BMW R 1300 GS-ről

Elsőre igencsak fura az orrkiképzés – bár ez a szériagyártásig változhat, és szerintünk változni is fog –, ugyanakkor nem csak a dizájn, hanem a műszaki tartalom is különleges.

A gondosan eltakart hengerek arra utalnak, hogy mélyreható változások történtek a blokkban, míg a hűtők azt sejtetik, hogy szakít a gyár az eddig alapvetően lég- és részben folyadékhűtésű konstrukcióval, a hengerűrtartalom pedig egyértelműen nő.

Az idomzat kialakítása alapján nem nehéz megjósolni, hogy a GS is megkapja az RT adaptív tempomatját, mely nemcsak a kényelmet fokozza, hanem segít elkerülni a ráfutásos baleseteket is.

Egyelőre 2023-as modellként emlegeti a sajtó az új R 1300 GS-t, de ne feledjük, hogy a 2022 elején-közepén megjelenő típusok is simán viselhetik a MY2023 jelzést, szóval nincs kizárva, hogy már jövőre az utakon találkozhatunk a legújabb GS-sel.