– Jelentősen csökkent a tömege, vadonatúj erőforrást kapott és természetesen nőtt a csúcsteljesítménye – így jellemezte Thilo Fuchs, a folyadékhűtésű boxer hajtóművek vezető fejlesztője a ma délután bemutatott R 1300 GS-t.

bmw-r-1300-gs-2023-leleplezes-munchen
A bemutatón élőben nézhettük meg, ahogy a gyárban készülnek az új GS-ek, illetve a BMW motorok alkatrészei

Több mint tíz kilóval lett könnyebb az új, erősebb GS, mint elődje

Jóllehet, jelentősen nőtt a teljesítmény, immáron 145 lóerőt és 149 Nm-es forgatónyomatékot ad le a kereken 1300 köbcentisre nőtt boxer, ennél is fontosabb, hogy a nagyobb blokk és a sok-sok felszerelés dacára 12 kilóval könnyebb az 1,3-as változat, mint felmenője.

bmw-r-1300-gs-2023-leleplezes-munchen
Csak az erőforrás előállítása két órát vesz igénybe, és kétpercenként adnak át egy-egy új GS-boxert

Teljesen új az acélváz is, melyről elmondták a tervezők, hogy sokkal jobb helykihasználású a korábbi konstrukciónál, egyben ideális rugalmasságú, míg az új segédváz is filigránabb lett, mivel acélcsövek helyett immáron könnyűfémből készül.

bmw-r-1300-gs-2023-leleplezes-munchen
Adaptív tempomat, valamint ráfutásos balesetet előrejelző és a veszélyes sávváltásokra figyelmeztető segédlet is elérhető lesz a motorhoz

Mindehhez az eddigi legkifinomultabb aktív futómű társul, mely a kiválasztott üzemmódtól függően a rugó-előfeszítettséget is a terheléshez igazítja, csakúgy, mint az első és a hátsó felfüggesztés csillapítását. – Emellett újdonság az adaptív magasságállítás és sportfelfüggesztés is – tették hozzá. 

bmw-r-1300-gs-2023-leleplezes-munchen

Az eddigi legjobb és legerősebb GS bemutatója ezekben a percekben is zajlik itt Berlinben, amiről hamarosan részletesen beszámolunk a SportMotor.hu-n.