Korai lenne tényként közölni, hogy ilyen alkatrészeket láthatunk az új boxeren, hiszen a gyártó hivatalosan még nem erősítette meg a GS érkezését, de a szabadalmi rajzok arra utalnak, hogy közel a modellváltás.

Aktív idomzatot kaphat a GS 

A nagy teljesítményű autók világában nem számít újdonságnak az aktív légterelők alkalmazása, amelyek elsődleges feladata, hogy nagy sebességnél tökéletesítsék az aerodinamikai jellemzőket, illetve, hogy fokozzák a menetstabilitást. Kézenfekvőnek tűnt, hogy a megoldás a motorkerékpárokon is megjelenjen, ám az csak most, a nyáron bemutatott Moto Guzzi V100 Mandellón talált utat magának a sorozatgyártásig. A napokban kiszivárgott rajzok szerint a BMW Motorrad is a bevezetése mellett döntött, igaz, teljesen más célt tűzött maga elé.

bmw-r-1300-gs-szarnyak
A szárnyak a szabadalmi rajzon szaggatott vonallal jelzett helyekre kerülnek és elsősorban kényelmi szempontból fontosak

Míg ugyanis az olaszok automatikus működésű, elektromos motorokkal mozgatott szárnyakkal nagy sebességnél kívánják tökéletesíteni a menetstabilitást, addig a bajorok arra törekszenek, hogy alacsonyabb tempónál eltereljék légáramlatokat, illetve az esőcseppeket a vezető azon testrészéről – vagyis a lábszáráról, a térdéről és a csípőjéről –, amelyeket nem óv a plexi. Egyelőre nem ismert a működési tartomány, de márkafórumokon sokan úgy vélik, hogy nagyjából 50 és 120 km/óra között működnek majd a szárnyak. A szabadalmi leírás tanúsága szerint a légterelők rugóelasztikus működésűek lesznek, vagyis azokat a sebesség növekedésével mechanikusan nyomja vissza a menetszél. Ugyanez a szabadalom fix szárnyakról is említést tesz, amelyek a menetszél hatására változtatják az alakjukat.

Valószínűleg hamarosan minden részlet kiderül majd az innovációról, illetve magáról a BMW 1300 GS-ről is, amelynek a tömege állítólag csökken, a teljesítménye viszont számottevően nő az előddel összevetve.