Ugye emlékszünk a BMW HP2 Enduróra? Valódi, karcsú terepmotor volt, mindössze 175 kilós (száraz)tömeggel mérlegelt, és igazi különlegességnek számított, elvégre nem terem minden bokorban boxermotoros enduró, főleg nem ilyen szerény súllyal.

Alaposan átfésülik a BMW R nineT-t

A minap készül kémfotón kvázi a HP2 utódja látható, mely az általunk is tesztelt R nineT Scrambler nevét viseli majd – a pletykák szerint –, ám elődjével ellentétben nem stílusos naked lesz, hanem egy valódi enduró.

bmw-r-nine-t-1250-kemfoto
Nagy átmérőjű, keskeny, fűzöttküllős első kerék? Komolyan gondolták a terepezést...

Legalább is erre utal a RideApart beszámolója szerint jókora, 21 colos, fűzöttküllős első kerék, a Metzeler Karoo abroncs, illetve az átdolgozott üléshelyzet. A képekről úgy tűnik, a tank karcsú és közelebb van a kormányhoz, hogy a vezető szabadabban mozoghasson előre-hátra.

bmw-r-nine-t-1250-kemfoto
A tömzsi tank nagyobb teret ad a pilótának, mint a Scrambler eredeti üzemanyagtartálya

Az még rejtély, hogy valóban a Scramblert, esetleg az Urban G/S-t váltja-e a 21-es keréken futó újdonság – esetleg mindkettőt –, miként az is kérdéses, hogy pontosan mikor érkezik az új modell. Az viszont biztos, hogy ez egy újabb jel a többhengeres, 21-es első keréken futó endurók térnyerésére – újra benépesül a hét-nyolc éve még csak pár típusból állt géposztály.