A motor sokcélúságát jól mutatja, hogy a minden évben megrendezésre kerülő Alpenmasters teszten is folyamatosan a legjobbak között találjuk, pedig első ránézésre a túraalkalmasságával kapcsolatban akadnak erős kétségeink.

r1200r

Maga a hajtómű a bajorok jól bevált, négyszelepes, DOHC vezérlésű boxere, ami a népszerű 1200GS endúrót is hajtja. A levegő-olaj hűtésű erőforrás 2011-ben 110 lóerővel és 119 Nm nyomatékkal mozgatja a szárazon mindössze 198 kg tömegű csupasz óriást. Elöl Telelever felfüggesztés gondoskodik a stabil úttartásról, hátul Paralever rendszer igyekszik kisimítani az úthibákat illetve elnyelni a kardánhajtás reakcióit. A megújult modell legszembetűnőbb változása az új műszerfal, mely nem csak szebb lett, de több információval is szolgál a vezető felé.

r1200r

A 18 literes tank, a gondosan kialakított hátsó ülés és az extraként megvásárolható dobozok, illetve plexik segítségével valóban túrázásra alkalmas gépet faraghatunk az R1200R-ből, így nem csak a városi cirkálás, vagy az egyszemélyes hétvégi kirándulások, de a hosszabb utak is bármikor kivitelezhetők a BMW nyergében. Persze a sok jónak ára is van: alapváltozatban is több mint három és félmillióba kerül a bajorok csupasz gépe, de aki próbálta már a kezes és nyomatékos boxert, vagy élvezte a Telelever rendszer stabilitását, az pontosan tudja, hogy komoly tartalmat kap ezért a viszonylag magas vételárért.

Ezen az árszinten (vagy akár ennél olcsóbban) bármelyik távol-keleti ill. európai gyártó kínálatából választhatunk hasonló méretű és stílusú gépet magunknak, de az egyedi megoldásoknak köszönhetően a BMW továbbra is komoly sikerre számíthat a kategóriában.