Csaknem öt éve, 2013 novemberében jelent meg a BMW R 1200 RT jelenlegi változata. A 125 lovas és 125 Nm-es forgatónyomatékú boxer olyan rendhagyó műszaki megoldásokkal lépett színre, mint a részben folyadékhűtésű erőforrás, a Dynamic ESA aktív felfüggesztés és a gép viselkedését gyökeresen megváltoztató Dynamic üzemmód, így nem csoda, hogy az új RT - elődeihez hasonlóan - világszerte népszerű lett. Olyannyira kapósnak bizonyult, hogy 2015-ben például ez volt a második legkedveltebb modell a kék-fehér palettán, csak az R 1200 GS előzte meg.

bmw-r1200rt-2019-17543
Alaposan átdolgozták: a pletykák szerint új erőforrás és műszeregység került a 2018-as RT-be

Ilyen előzmények után kapták lencsevégre az utódot, mely a hírek szerint nagyobb, 1250 köbcentis, változó szelepvezérlésű erőforrással érkezik, teljesítménye pedig legalább 20 százalékkal meghaladja az elődét. Úgy hírlik, a hagyományos, analóg műszereket is nyugdíjazzák, s az új RT-n már TFT-kijelzőn jelennek meg az adatok. Hivatalosan még nem erősítették meg a nagyobb, erősebb R 1200 RT érkezését, de a fotókon egy igencsak szériaérett gép látható, szóval szinte biztosra vehetjük, hogy 2018-ban lehull a lepel az újdonságról.