Miután az 1970-es évek végén rábólintottak a motor sorozatgyártásának megkezdésére, a BMW menedzsmentjét elégedettséggel töltötték el a biztató teszteredmények. Ezt követte az Ecuadoron átívelő, extrém körülmények között teljesített, 2200 kilométeres teszt, amit két előszériás modell nyergében teljesített a BMW szóvivője, Kalli Hufstadt és újságíró társa, Hans Peter Leicht. Az túra végén elérkezett az idő, hogy az új motort a sajtónak is bemutassák. 1980. szeptember 1-re minden készen állt: a BMW R 80 G/S-t a franciaországi Avignon közelében mutatták be a nemzetközi sajtónak. A projekt alig két évvel a bemutató előtt indult, ezért a BMW illetékesei aggódva figyelték a reakciókat.

g/s 800

Természetesen a figyelem azonnal a „Monolever”-re, az egykarú hátsó lengővillára összpontosult, de az újdonságot nem csupán a megoldás maga jelentette. A kialakítás révén a szerkezet két kilóval könnyebb lett a megszokottnál, ugyanakkor a berugózáskor fellépő nem kívánt oldalirányú erőhatások is csökkentek. 167 kg-os száraz tömegével a G/S volt az elérhető legkönnyebb 800 köbcentiméteres motorkerékpár, ráadásul 218 mm-es hasmagassága és közel húszcentis rugóútja révén a G/S terepes képességei a legtöbb motoros igényeit kielégítették. A motorsportban szerzett tapasztalatok sokat segítettek a gyáriaknak, így az elektromos gyújtást valamint tárcsaféket először alkalmazhattak szériagyártású enduró motoron.

Kérdéses volt, hogy a sajtó vajon elfogadja-e a nagytestű, hosszú távokra tervezett gépet? Vajon az R 80 G/S-t pozitív élményként vagy nehézkes kompromisszumként fogadja a közönség? Nos, a válaszra nem kellett sokáig várni: az új motor bemutatásakor az újságírók körében tapasztalt lelkesedés egyértelműen mutatta, hogy a gép komoly pályafutás előtt áll, ráadásul a 800 köbcentiméteres BMW R 80 G/S nem csupán a legnagyobb hengerűrtartalmú, utcai használatra is alkalmas enduro volt, hanem 168 km/órás végsebességével messze a leggyorsabbnak is bizonyult.

g/s 800

A bemutatás napján, 1980. szeptember 19-én nagy tömeg várakozott a BMW standja előtt az IFMA nemzetközi motorkiállításon, sokan szerették volna látni a „bajor mindenest”, ami akkoriban már rengeteg elismerést szerzett a sajtóban. A standnál tapasztalt lelkesedést megrendelések is követték, 1981 végéig összesen 6631 darab (!) G/S hagyta el a berlini gyárat - akkoriban minden ötödik eladott motor egy G/S volt.

(forrás: BMW)