Legutóbb alig két éve, 2020 őszén dolgozták át a BMW S 1000 R-t, mely akkor úgy vált könnyebbé és gyorsabbá, hogy közben csökkent a károsanyag-kibocsátása és hasznos extrákkal gazdagodott. Olyan mélyreható volt a fejlesztés, hogy csak az erőforráson öt kilót spóroltak a mérnökök, így a literes gép jelenleg 199 kilóval mérlegel menetkészen, de aki ezt is túlzónak tartaná, az M csomag beépítésével újabb 4,8 kilót faraghat belőle.

bmw-s-1000-r-2023-bemutato
Az ezres sornégyes csúcsteljesítménye 165 lóerő 11 ezernél, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 114 Nm 9250-es fordulatszámnál. Rugalmasságára jellemző, hogy 5500 és 12 000 között mindvégig több mint 90 Nm-t szabadít a hátsó kerékre

Javult az ezres naked kezelhetősége is, mivel a továbbfejlesztett „Flex Frame” vázkonstrukció révén még karcsúbb lett, főként a motor első felének szélességéből sikerült értékes centiket lefaragni a mérnököknek. Hogy milyen az új S 1000 R a gyakorlatban, arról korábbi tesztünkben olvashattok.

bmw-s-1000-r-2023-bemutato
A 2023-as BMW S 1000 R

Mivel jelenleg is a géposztály élmezőnyébe tartozik, éppen csak átfésülték az S 1000 R-t az idei modellfrissítés során. Az újítások közé tartozik, hogy ezentúl a műszeregységen kikapcsolható lesz a komfortirányjelző-funkció, illetve világszerte elérhetővé válik az RDC (keréknyomás-ellenőrzős rendszer) a kulcsnélküli indítással felszerelt példányokhoz.

bmw-s-1000-r-2023-bemutato
Hogy minél jobban elterjedjen, a kulcsnélküli indítás és a keréknyomás-ellenőrző rendszer is a Túracsomag része lesz 2023-tól

A leglátványosabb módosítás, hogy immáron új színekben elérhető a modell: a Style Basic Blackstorm metálfekete, a Style Sport Bluestone pedig – nevéből adódóan – ezüstös metálkék színt takar, ezzel együtt pedig megszűnik a korábbi Racing Red és a Hockenheim Silver fényezés.