Kívánatos gép a BMW M 1000 RR, csak éppen jóval többe kerül, mint az alapját képező, szintén remek S 1000 RR. A bajorok úgy kedveznek mindazoknak, akik nem tudják vagy nem akarják kifizetni az M modell meglehetősen tetemes árát, hogy felturbózzák a 2023-as S 1000 RR-t.

bmw-s-1000-rr-2023-bemutato
A jelenlegi S 1000 RR-tulajoknak nem kell tartaniuk a formai avulástól, hiszen a hírek szerint a 2023-as, frissített változat kívülről nem hoz eget rengető változásokat

Persze, nem szó szerint, elvégre nem akasztanak feltöltőt a 999 köbcentis, sornégyes motorra, hiszen az enélkül is erős, mint a bivaly. A finomítások mellett annyi történik, hogy teljesítmény tekintetében csökkentik a rést az S 1000 RR és az M 1000 RR között. Lapinformációk szerint a gyengébbik verzió az eddigi 13 500 helyett immáron 13 750-es percenként fordulaton adja le a csúcsteljesítményét, az M változat esetében ez 14 500 f./perc.

Átfésülik a BMW S 1000 RR-t

Jóllehet, a frissítés által hozott növekmények árnyalatnyinak tűnnek, hiszen két-három plusz lóerőről van szó, a motoros gyorsításkor határozottan érzékeli majd azok hatását, többek között azért, mert az S 1000 RR az M-es változat áttételezését kapja meg. Az utóbbiról érkezik a 46 fogas hátsó lánckerék, valamint a hosszabb lánc is, emellett újdonságként az S 1000 RR-re is felkerülnek az M 1000 RR-nél megismert idomok, valamint a szárnyak – igaz, valószínűleg nem karbonszál-erősítésű, hanem „sima” műanyagból készülnek majd. A 2023-as S 1000 RR tömege, hosszúsága és magassága nem változik, ami viszont igen: az S 1000 RR tengelytávja is 1457 milliméter lesz a korábbi 1441 helyett, valamint állítólag szerény mértékben ugyan, de csökken a jelenlegi, 300 km/óra körüli végsebesség, cserébe robbanékonyabb lesz a gyorsulás.

bmw-s-1000-rr-2023-bemutato
A ShiftCam vezérlésű, titánszelepes, változó szívócsőhosszúságú motor alapkonstrukcióját tekintve nem változik, de a mérnökök itt-ott finomítottak rajta és hozzányúltak az elektronikához is

Annak érdekében, hogy a frissített modell könnyen megkülönböztethető legyen az elődjétől, a hírek szerint új színek jelennek meg a kínálatban. Azokra a kérdésekre, hogy pontosan melyek lesznek ezek, illetve, hogy milyen összegek szerepelnek majd az árcédulán, minden bizonnyal már ősszel választ kapunk. Mellesleg arról is pletykálnak, hogy jön az erősebb, továbbfejlesztett S 1000 R is, bár a jelenlegi modell tesztje után elmondhatjuk, hogy aligha van szükség a teljesítmény növelésére, hiszen így is a napjaink egyik legbrutálisabb nakedje a bajor sornégyes.