· Képek: BMW Group · 2018. július 31. 66

Új gyárat épít a BMW Group Magyarországon

Debrecenbe kéne menni…

A bajor vállalatcsoport tovább terjeszkedik, s új üzemet létesít hazánkban. A debreceni gyárban évi 150 ezer darab járművet állítanak elő, és több mint ezer embernek adnak munkát.
Elsősorban a város kiváló infrastruktúrájának, logisztikai kapcsolatainak, valamint a beszállítói hálózat elhelyezkedésének köszönhetően esett a választás erre a területre, illetve a környéken elérhető szakképzett munkaerő is komoly előnynek számított. Az újonnan létesülő gyárban kínált állások mellett számos egyéb munkahely jön létre a beszállítók és egyéb szolgáltatók körében Debrecen vonzáskörzetében. Harald Krüger, a cég igazgatótanácsának elnöke elmondta, ez a lépés fontos szerepet játszik a vállalat globális növekedésében, hiszen jelentős beruházásokat hajtottak végre Kínában, Mexikóban és az USA-ban, most pedig tovább erősítik pozíciójukat Európában, ezzel egyensúlyt teremtenek az ázsiai, amerikai és az európai kontinens gyártóbázisai között.
{{articleGallery[18873].caption}}
A magyarországi projekt értéke eléri majd az egymilliárd eurót, az új üzemben akár évi 150 ezer darab jármű előállítására lesz kapacitás, s több mint ezer új munkahelyet teremt majd. Fontos, hogy az új egységben – miként ezentúl minden európai üzemben – képesek lesznek egyazon soron hagyományos belsőégésű motorral és elektromotorral ellátott járművek előállítására is, mégpedig a legmagasabb színvonalon.
Az autós szegmens mellett jól hasít a BMW Motorrad is. Noha ez esetben nem beszélhetünk növekedésről, az idei első féléves értékesítési eredménye szorosan megközelítette a prémium minőségű motorkerékpárok és robogók extrém magasra ugró 2017-es mutatóját, hiszen a 86 975 darab új modell mindössze 1,6 százalékkal marad el a tavalyi esztendő teljesítményétől. A kétkerekű divízió idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás pedig az új modellek leszállítási idejére is hatással lesz.
Noha erről nem szólt a fáma, gyaníthatóan a motorkerékpárok készítése során is hasznát veszik majd az új üzem nyújtotta lehetőségeknek, hiszen a két részleg néhány esetben megosztja egymással erőforrásait. Például a C evolution elektromos nagyrobogóban ugyanaz az – immáron 94 amperórás – akkumulátor biztosítja az energiát, ami az i3-as modellben is helyet kapott.