Egy kézen megszámolható, hogy hány gyártó kínál régies, lengőnyerges, szóló motorkerékpárt a piacon. Ezért is kelt feltűnést a Brixton 125-öse, mely úgy fest, mintha a hatvanas évek Angliájából érkezett volna, mégpedig egyenesen a híres-hírhedt Ace Café parkolójából, viszont nem hiányoznak róla napjaink technikai vívmányai és hasznos felszerelései sem.

Épített, de mégsem – Brixton Rayburn 125

Állítható rugóstag, USB-aljzat és blokkolásgátlóval megspékelt, fékerőelosztós fékrendszer teszi gondtalanná a munkába járást vagy a hétvégi túrázást, a hátsó ülés helyén rögzített, masszív csomagtartó pedig egyértelmű üzenet: a Rayburn gazdája nem vacakol holmi műanyag topacase-szel, csak feldobja hátra a vízhatlan hengertáskát, és irány a nagyvilág! 

Vadonatúj kisfilm a Brixton klasszikusáról

A Rayburn műszaki alapjai már ismerősek, hiszen ebben is a cég 11,4 lóerős, klasszikus, léghűtéses egyhengerese duruzsol, amivel már mi is találkoztunk a terepes Felsbergben. Nem ez a világ legerősebb 125-öse, viszont – óra szerint – így is száz felett suhan, ha kell, és igencsak csínján bánik a benzinnel – átlagos felhasználás mellett beéri 2,5 literrel száz kilométerenként.

brixton-rayburn-125-bemutato
Ha nem lenne elég retró a szóló nyereg és a két ballonos kerék, bőrbe csomagolt, gyári szerszámtáska is díszíti a Rayburnt

Ráadásul a motor ára is csábító, hiszen a kereken 170 kilós terhelhetőségű modell mindössze 1 179 900 forintot kóstál a hazai forgalmazónál.