Egy interjúban arról faggatták a spanyol világbajnokot, hogy mennyivel lett jobb motor az ezer köbcentis Ducati, mint a 2011-ben használt nyolcszázas változat. A csapattal kötött szerződése sajnos meggátolta abban, hogy pontos részleteket közöljön, így a teljesítményadatok és a fejlesztések továbbra is titokban maradnak, de Checa annyit elmondott, hogy elsősorban a vázkialakítás terén van hová fejlődni a csapatnak - a motor legnagyobb hiányosságát ebben látta. Sajnos nem volt alkalma kipróbálni az idei, 800-as motort, így nem volt közvetlen összehasonlítási alapja a fejlődést illetően, de azt elmondta, hogy nagyon jól érezte magát a csapatban és a motoron egyaránt.

checa
Checa nagyjából két másodperccel maradt el az idei pole pozíciót jegyző Stoner idejétől a jerezi MotoGP teszt első napján

Nem a Ducati az egyetlen csapat, ahol superbike-os segítséggel készülnek a 2012-es idényre: a Gresini Hondánál a CBR 1000RR motorokkal versenyző Ten Kate csapat a közreműködő fél. A vegyes motorokkal nevező istálló (egy prototípus és egy CRT motort indít Gresini 2012-ben) CRT gépeinek blokkját a Ten Kate szerelői készítik fel a versenyekre, ráadásul Gresiniék a többi csapattól eltérően egy FTR vázba fogják beépíteni a superbike-ból származó erőforrást.