Noha a 890 Duke R-nél visszafogottabb, így is piszok gyors és gazdag felszereltségű az idén megjelent KTM 890 Duke. A mindössze 169 kilós száraz tömegű újdonság természetesen megannyi vezetéssegítő eszközzel felszerelt, és hattengelyes IMU (helyzetérzékelő) adatai alapján támogatják a motorost a fékezést, illetve gyorsítást biztonságosabbá tevő rendszerek.

continental-contiroad-kerul-az-uj-ktm-ekre-29217
Az új KTM 890 Duke

Gyárilag Continental ContiRoaddal szerelik fel a KTM-eket

Azt is megosztotta a gyár, hogy a korábbi típusokhoz hasonlóan (pl. 390 és 1290 Adventure, Husqvarna 701 stb.) a 890 Duke is Conti abroncsokat kap a gyárban. Ráadásul egy kimondottan megfizethető típust, mely a túrasportabroncsok táborát erősíti.

continental-contiroad-kerul-az-uj-ktm-ekre-29218
Noha a ContiRoadAttack 3 alapján készült, jobb áron kapható: a ContiRoad első gumi 30-35 ezer forintot kóstál, míg a hátsó – szintén mérettől függően – 40-50 ezer forint

A ContiRoad erőssége a kedvező ár mellett a sokoldalúság, vagyis hogy merőben eltérő időjárási és útviszonyok között használható. Maga Jeremy McWilliams, a KTM tesztpilótája segédkezett a fejlesztésnél, sőt ellátogatott a cég Contidrom névre keresztelt pályájára is, hogy tapasztalatai alapján javíthassanak az abroncs tulajdonságain.

continental-contiroad-kerul-az-uj-ktm-ekre-29222
A ContiRoad azonnal elkezd dolgozni, nincs hosszas bemelegítési fázis, azaz a motoros már az első métereken bátran használhatja az abroncsokat – szögezte le a teszt után McWilliams

- Nagyon tetszett, hogy az első és hátsó kerékről is sok visszajelzés érkezik a vezetőhöz – emelte ki McWilliams a Contidromban szerzett élményeit. Még hozzátette, hogy hideg, nedves aszfalton is kiszámíthatóan viselkedett a motor, és jól tolerálta a gyakran változó körülményeket, illetve a rosszabb minőségű szakaszokat is.

continental-contiroad-kerul-az-uj-ktm-ekre-29223
Az Adventure után az új Duke is Conti abroncsokat kapott

A bemutatón az is kiderült, hogy a tesztgyőztes ContiRoadAttack 3 összetevőit és technológiáját vették alapul tervezéskor, és a fejlesztés a vállalat német központjában, pontosabban a korbach-i üzemben zajlott.