A BMW Group Classic ismét főtámogatóként szponzorálja a tizenhetedik Creme 21 ralit, melyen felvonul a vállalat autós termékpalettájának színe-java. A legendás BMW M1, a 3.0 CSL, az E36 323i, a Z3 és a klasszikus Mini egyik utolsó példánya vezeti fel a több száz járművet tömörítő konvojt. A Creme 21-et, ami a minimum 21 esztendős járművek egyfajta alternatív megpróbáltatásának tekinthető, idén szeptember 12-16. között rendezik, és hozzávetőleg 250 csapat vesz részt rajta. A felvonulás a korábban szénbányaként üzemelő esseni ipari parkból rajtol el, majd Aachen tartományon át egészen Luxemburgig menetelnek, miközben szórakoztató programok egész sora várja a pilótákat. Az öt napon át tartó utazás csúcspontja és lezáró eseménye a Creme 21 youngtimer rali díjátadó ceremóniája lesz, amelynek a Goodyear Colmar-Berg városában felépített létesítménye ad otthont.

creme-21-youngtimer-rali-19278
A csodálatos kocsik és a villámgyors K1 mellett egy ilyen BMW R80 G/S is indul a ralin
A motoros vonalat illetően ott lesz az egyik első szupersport-motorkerékpár, a K1, amely idén ünnepli harmincadik születésnapját. A modell védjegye a hét részből álló, teljes egészében üvegszálból készült idomzat, amely alatt százlóerős, sornégyes, tizenhat szelepes erőforrás dolgozik. Az ikonikus kétkerekű 240 km/órás végsebességre volt képes, a BMW berlini motorkerékpár-gyártó üzemében mindössze hétezer példány készült belőle. A mezőnyt erősítő másik kétkerekű a BMW R80 G/S lesz, amely az első többhengeres enduróként írta be magát a történelemkönyvekbe. Ez volt a BMW Motorrad első olyan, sorozatgyártású kétkerekűje, amit a motor jobb oldalán futó lengőkarral szereltek fel. A típus 797 köbcentis boxermotorja 50 lóerős csúcsteljesítményt nyújtott, s már az 1980-as évek hajnalán felébresztette az emberekben az endurók iránti rajongást. Nem véletlen, hogy 1987-ig több mint 33 ezer darab készült belőle, s megalapozta a GS-ek máig tartó sikertörténetét.