Évek óta nem állt ilyen kevés okozott baleset a nagymotorosok rubrikájában, mint 2020-ban. Nem hibahatáron mozgó eltérésről van szó, hanem durva visszaesésről, százas nagyságrendű eltérésről 2019-cel szemben.

Jócskán csökkent a motorosok által okozott balesetek száma

Kiadta a KSH a járműfajtákra bontott statisztikáját arról, hogy mennyi galibát okoztak idén az autósok, motorosok stb. Ebből feketén-fehéren kiderül, hogy komoly a visszaesés az okozott motorbalesetekben, ráadásul nem csak a kijárási korlátozással sújtott tavaszi hónapokban. 2018 első kilenc hónapjában 578-szor riasztották a helyszínelőket sajáthibás motorbalesethez, tavaly 674-szer, míg idén csak 532 alkalommal. Egy év alatt 22%-os visszaesés, le a kalappal.

csokkent-a-motorosok-altal-okozott-balesetek-szama-28164
Bármennyire fura, az is okozott balesetnek számít, ha egyszerűen kicsúszik valaki, és saját motorján kívül semmiben nem keletkezik kár (Illusztráció: motorbaleset Debrecen külterületén. Forrás: Police.hu)

Persze rávághatják a tényekre immúnis kommentelők, hogy ez a karantén alatti időszakban „jött össze”, amikor 30 és 50 ezres csekkel jutalmazták, ha valaki csak úgy céltalanul motorozgatott. Nos, a számok nem ezt mutatják: jóllehet, a március és május közötti háromhónapos időszakban csaknem 30%-kal kevesebb sajáthibás motorbaleset történt, mint tavaly tavasszal vagy korábban, de a tendencia júniusban sem torpant meg.

csokkent-a-motorosok-altal-okozott-balesetek-szama-28165
Nemcsak a nagymotorral, hanem robogóval, segédmotorral okozott balesetek száma is meredeken csökkent - 489-ről 423-ra

A június és október közötti főszezonban 363 balesetet jegyeztek fel, míg tavaly 442-t, vagyis itt is egyértelmű a csökkenés. Ez főként azért nagy eredmény, mert viszonylag sokan halasztották el külföldi túráikat a bizonytalan helyzet miatt, így ha összességében csökkent is a megtett kilométerek száma, arányaiban többet motoroztak itthon. Azt már nem is említve, hogy húsz év alatt megduplázódott itthon a nagymotorok száma, hamarosan eléri a 200 ezret, miközben az okozott balesetek száma a 15-20 évvel ezelőtti szinten áll.