Igazán színes karrier áll a portugál pilóta mögött, elvégre láthattuk már a Formula Renault-ban, Formula-3-ban és persze jelenlegi vadászterületén, a Formula-E-ben, ahol ő lett a legutóbbi szezon világbajnoka.

Antonio Felix da Costa és a NIU

Talán nem meglepő, hogy a tisztán elektromos hajtású pályaautóval versenyző Costa hétköznap sem benzines robogót használ, helyette egy NIU NGT-vel fedezi fel a várost, illetve a pályák környékét. – Amikor meglett a motorjogsim, már az első napokban azt éreztem, hogy utolérhetetlen vagyok az utakon, de néhány hónap robogózás után rá kellett jönnöm, hogy a forgalomban sokkal fontosabb a biztonság, mint a sebesség.

da-costa-formula-e-bajnok-es-a-niu-28818
Egyfajta motoros nagykövet szerepet is betölt da Costa, hiszen rajta keresztül az alapvetően autórajongó közönség is megismerheti a motorozást, robogózást

Hiszitek vagy sem, közúton megfontolt, előzékeny vagyok, és sokkal fontosabb, hogy figyeljek a többi autósra, motorosra, minthogy én legyek a leggyorsabb – mesélte da Costa.

da-costa-formula-e-bajnok-es-a-niu-28815
Felix da Costa és új motorja, a NIU NGT. Ha ismerős a név, az nem véletlen, ugyanis tavaly ez lett Magyarországon a legnagyobb darabszámban eladott elektromos motor

Da Costa éppen egy hónap múlva lép pályára legközelebb, a házigazda – csakúgy, mint a Dakar esetében – Szaúd-Arábia lesz, azon belül is a Riyadh Street Circuit. Ezután Rómába, Párizsba és Monacóba látogat a mezőny, ám a járványhelyzet miatt egyelőre kétséges, hogy hol és mikor ér véget az idei Formula-E bajnokság.

Az autóversenyzők imádják a motorokat

Nem da Costa az egyetlen, aki szívesen használ motort a hétköznapokban és a versenyhétvégéken. A korábbi Magyar Nagydíjakon a szemfülesek megcsodálhatták, hogy a leggyorsabb F1-esek is szívesen ülnek kétkerékre – ki szponzorok kedvéért, ki a veterán gépek szeretete miatt.

da-costa-formula-e-bajnok-es-a-niu-28820
Hamilton és Vettel a Hungaroring depójában

Nem csoda, hogy fotósok is izgatottan várták az érkező pilótákat, élen Hamiltonnal és Vettellel.

Remekül tükrözi a két pilóta habitusát, jellemét a választott motor, hiszen a Ferrari világbajnoka, Vettel egy visszafogott megjelenésű, klasszikus Triumph Bonneville-el gördült be a boxba, míg Hamilton az olasz csupaszmotor nyergében adott munkát a fotósoknak. A legszemfülesebb rajongók persze rögtön kiszúrták, hogy Vettel márkát váltott az elmúlt évben, ugyanis 2017 júliusában még egy negyvenéves, kétütemű, háromhengeres Suzuki GT750-nel járt nálunk - ezt cserélte le nemrég a brit vasra.