A történet még 1990-ben kezdődött, ugyanis ekkor leplezték le az 1310 köbcentis, 63 lovas V2-est, mely később - főként a hollywoodi filmek által - a legismertebb H-D lett. A becenéven túllépve láthatjuk, hogy a vaskos H-D FLSTF kód alatt látott napvilágot, ami röviden annyit tesz, hogy merevvázas látszatot keltő, de valójában rejtett hátsó rugózású, Softail (ST) kialakítással van dolgunk, ebbe FL, vagyis Twin Cam erőforrást szereltek, s az F tulajdonképpen a konkrét modell jelölése - F mint Fat Boy.

darley-davidson-fatboy-s-12818
Ez még nem a CGI korszaka: a T2-ben tényleg leugrattak a Harley-val, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a leérkezés erején sokat tompítottak a kaszkadőrt és a gépet tartó huzalok...

Az amerikai marketingesek semmit nem bíztak a véletlenre, s igyekeztek az összes kultfilmbe becsempészni a látványos V2-est, így legnépszerűbb szerepén (Terminator 2 - Az ítélet napja) túl láthattuk a Faterok motoron moziban, miként a The Sopranos sorozatban, illetve a Renegade-ben is feltűnt.

Egyre feljebb

Három évtized még a nem éppen elkapkodott modellfrissítésekről híres Harley-Davidsonnál is nagy idő, s ezalatt többször alaposan átdolgozták a Fat Boyt. A Willie G. Davidson és Louie Netz által tervezett típusra előbb új kipufogót álmodtak, majd csaknem egy évtizeddel a bemutatást követően nagyobb, 1450 köbcentis Twin Cam váltotta az eredeti V2-est, és - sok rajongó bánatára - a jó öreg karburátort is nyugdíjazták. Újabb hét év elteltével már hatos váltóval és 1584 köbcentis erőforrással kínálták a típust, s 2010-ben ebből készítették el minden idők legszerényebb, 660 mm-es ülésmagasságú Harley-ját, a Fat Boy Lo változatot.

darley-davidson-fatboy-s-12810
Nincs tovább? A Fat Boy Lo 66 centis nyeregmagassága házon belüli rekord volt a H-D-nál, igaz, az azóta megjelent, és általunk is tesztelt Breakout erre is rálicitált tíz milliméterrel

A következő mérföldkő 2012 volt, ekkor ugyanis újabb szteroidkúrára küldték a milwaukee-i rosszfiút: a 103B, vagyis 1690 köbcentis blokk 132 Nm-es forgatónyomatékkal repítette az öt évvel ezelőtti modellt, így jutottunk el a mai Fat Boyig, illetve az ebből épített, még erősebb és gyorsabb kiadásig, mely a Fat Boy S nevet kapta.

Lehet még fokozni? Lehet!

Már ránézésre is sokkal zömökebb, masszívabb jelenség az S változat, s ez nem is csoda, hiszen megkurtították a tengelytávot és pár milliméterrel még lejjebb ültették a gépet. Bár a villaszög kevésbé hegyes, mint az eredeti Fat Boyon, a motor teljes hossza is csökkent, és „köpcösségét” tovább fokozza, hogy hatalmas, csaknem 23 liter benzint elnyelő üzemanyagtartályt kapott.

darley-davidson-fatboy-s-12808
A Fat Boy S, vagyis Special - az eredeti, krómozott kerekek helyett - fekete, Bullet Hole öntött alumíniumfelniken gördül

Mégis a legfontosabb változás az új erőforrás: az eredeti 1690-es helyére a sokkal izmosabb, 146 Nm-es csúcsnyomatékú 110B érkezett, gigászi, 102 millis furattal, és az ebből adódó 1,868 köbcentis összlökettérfogattal. Nagyobb, erősebb blokk ide vagy oda, a H-D tömege jottányit sem változott, igaz, az alapkivitel sem éppen madárcsontú - mindkettő alatt 333 kilónál áll meg a mérleg nyelve, de ez legalább őszinte, menetkész adat.

darley-davidson-fatboy-s-12807
A módosított nyereg révén még mélyebben ül a pilóta, így nemhogy Schwarzeneggernek, de még „ikertestvérének”, Danny de Vitónak is leérne róla a lába...

Összetéveszthetetlen jelenség

Mindehhez teljesen más külső társul: a kétszínű fényezéssel és gazdag krómozással hódító Fat Boy mellett a koromfekete S változat sokkal marconábbnak hat, ami főként abból fakad, hogy gyakorlatilag tetőtől talpig selyemfényű feketébe öltözött. Csupán a felnik ráfjai és a világítóberendezések törik meg az különleges festés egységét, ezeket leszámítva minden, azaz a felfüggesztés, a teljes kipufogórendszer és még az erőforrás is sejtelmes feketében pompázik.

darley-davidson-fatboy-s-12815
A továbbra is léghűtéses, 110 köbhüvelykes hajtómű 146 Nm-es forgatónyomatéka már négyezres percenkénti fordulatszámnál elérhető

Egyszerre könnyű és nehéz helyzetben van a Fat Boy. Az európai piacon gyakorlatilag valódi kihívó nélkül indul, tekintve, hogy távol-keleti vetélytársai - hírnév és nyers erő tekintetében - nem rúghatnak labdába mellette, igaz, más árkategóriát is képviselnek. Akárhogy is, a mozik V2-es hőse továbbra is az egyik legismertebb Harley-Davidson, sőt a filmek révén talán a legismertebb motorkerékpár, s ahogy azt megszokhattuk Hollywood kapcsán, a népszerű sztároknak alaposan megkérik az árát.

darley-davidson-fatboy-s-12809
Faragd magad! A gyári extralistán számos érdekes és hasznos tétel szerepel, mint például a hétcolos átmérőjű, projektoros fényszóró, a színtelen burájú, LED-es hátsó lámpa vagy a macsó karaktert tovább fokozó, egyszemélyes nyereg

Okafogyottá válik hát a szokásos összehasonlítás, már csak azért is, mert aki a csaknem húszezer eurót kóstáló Fat Boyra vágyik, azt aligha lehet a kedvezményes ár reményében japán vasra ültetni, s vica versa. Egyedi a maga nemében, s az sem mellékes, hogy a vadonatúj Fat Boy S kivitel izmos erőforrásával és utánozhatatlan megjelenésével úgy fest, mintha nem a szalonból, hanem valamelyik motorépítő-műhelyből gördült volna ki.

Műszaki adatok: Harley-Davidson Fat Boy S

Motorkonstrukció: Léghűtésű, négyütemű, OHV-vezérlésű V2-es

Összlökettérfogat: 1868 cm3

Furat x löket: 102 mm x 114,3 mm

Kompresszióviszony: 9,2:1

Legnagyobb forgatónyomaték: 146 Nm/4000 f./perc

Üzemanyagtartály befogadóképessége: 22,7 l

Üzemanyag-fogyasztás: 5,5 l/100 km

Üzemanyagellátó-rendszer: Elektronikus, szekvenciális, hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés (ESPFI)

Olajkapacitás: 4,7 l

Váltó típusa: Hatfokozatú

Primerhajtás: Lánchajtás 34/46-os áttétellel

Szekunderhajtás: Szíjhajtás

Vázszerkezet: Duplabölcső

Tengelytáv: 1630 mm

Ülésmagasság: 670 mm

Szabad hasmagasság: 124 mm

Menetkész tömeg: 333 kg

Első felfüggesztés: Hagyományos teleszkópvilla

Hátsó felfüggesztés: Softail lengővilla két rugóstaggal

Utánfutás: 147 mm

Villanyak szöge: 31,6 fok

Első abroncs: 140/75-R17

Hátsó abroncs: 200/55-R17

Első fék: szimpla, úszóágyazású tárcsa hidraulikus működtetésű, négydugattyús féknyereggel

Hátsó fék: szimpla, úszóágyazású tárcsa hidraulikus működtetésű, kétdugattyús féknyereggel

Alapár: 19 220 euró