Az már régóta köztudott - a fizikából legalább hármas átlagot elérők között -, hogy a hangos motor önmagában nem garancia a balesetek kivédésére. Ezt ráadásul pofonegyszerű bizonyítani, hiszen ha mégis így lenne, akkor a biztosítók ajándékba adnák a titán Akra-rendszert minden ügyfelüknek, és nem látnánk egy összetört gépet sem kiherélt kályhacsövekkel. A hangterjedés szabályai és a magas/mély hangok különböző irányérzékelése miatt tehát a megengedettnél hangosabb, azaz többnyire 95 dB feletti zajkibocsátású motorok gazdái sincsenek biztonságban - a feltűnő öltözet, a hatékony világítás és a defenzív vezetés sokkal többet nyom a latban.

Mi értelme hangoskodni, ha 102 dB-ig nem büntetnek?

A másik ellenérv a dB-killerek ellen, hogy gyakorlatilag pénzért gyengébbé tesszük vele a motort, azaz egyfajta beruházás a negatív tuningra... Ez utóbbinak jártak utána a lenti videóban, azt vizsgálva, hogy tényleg érezhető különbséget okoz-e a dB-killer beszerelése. Nem lőjük le a poént, de annyit elárulhatunk, hogy mindkét oldalnak igaza van - mérhető a teljesítményveszteség, de ez így még nem a teljes igazság.

Egyébként is nagyjából szabad kezet ad a KRESZ és a KöHÉM arra, hogy hangos legyen a motorod, és csak az extrém eseteket tiltja. Ugyanis a 11. § szerint a jármű kipufogónyílás közelében mért közeltéri zaja (álló helyzeti zaj) nem haladhatja meg a típusbizonyítványban megadott közeltéri zaj 5 dBA-val megnövelt értékét. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy például egy Aprilia V4 Tuono 1100 Factorynál 101 dB-ig nem büntetnek, a Harley-Davidson Dyna Street Bobnál ez 102 dB, mi több, a Ducati Multistrada 1260-nál csak 107 dB felett (!) kezdhetik körmölni a bírságot.