Nagy várakozás előzte meg a 125-ösök versenyét, hiszen Talma és Apriliája az időmérőkön verhetetlennek bizonyult. Sajnos Gábor a rajtot követően beszorult, amit csapattársa Faubel ki is használt és sikerült annyi előnyre szert tennie, ami a végén elégnek bizonyult a győzelméhez. Talma az utolsó körökben szorongatta, sőt a célegyenesre elsőként fordult, ám Faubel a szélárnyékot kihasználva, pár méterrel a célvonal előtt lecsapott és megelőzte honfitársunkat. Nincs okunk a panaszra, hiszen ha a tavalyi esztendőt nézzük, már most jobb a mérleg, ráadásul Talma abszolút nem tűnt csalódottnak.

Itt még Faubel előtt
„Nagyon örülök a 2. helynek, ilyen jól még egyik szezonomat sem kezdtem. A rajtot követően Faubel kicsit ellépett, amit nem akartam szó nélkül hagyni. Keményen húztam a gázt és próbáltam faragni a hátrányból, de ez meglehetősen gyilkolta a hátsó gumit. Faubel motorjának kicsit gyorsabb volt az egyenesben, ami végül is eldöntötte az első hely sorsát. Jó volt dobogóra állni!”

A 250-et magyar érdekeltség révén szintén nagy izgalommal vártuk, hiszen a Team Toth Aprilia versenyzője Barbera az első sorból indulhatott. Az első hely sorsa felől a címvédő Lorenzo nem hagyott kétséget, és rajt cél győzelmet aratott, míg Barbera nagy csatában megverte az ex 125-ös királyt, Thomas Luthit, ezzel a dobogó 3. fokára állhatott, ami szintén nagyszerű kezdés a magyar csapat részéről.

Barbera Tóth Imrével. Jobbra számított.
„Egyáltalán nem vagyok elégedett a 3. hellyel, nyerni jöttem, de legalábbis a 2. helyért. Sajnos felerősödött a szél és mi nem a fúrt idomot tettük fel, ami miatt jó pár kanyarban nagyon nehéz volt fordulnom, ezzel fontos tizedeket veszítettem a Lorenzo elleni harcban. Mikor láttam, hogy nem bírom megfogni, próbáltam tartani a 2. helyet, ám DeAngelis-nek is a lyukas idom volt fent, így könnyedén megelőzött. A futam vége felé már a Lüthivel szembeni előnyömet is alig tudtam tartani. Jerezre megpróbálunk jobban felkészülni és jobb eredményt elérni.”

Rossi nem bírt a Ducati erejével mit kezdeni
A 800-as gépek bemutatkozását mindenki nagy érdeklődéssel várta, hiszen a csapatoknak nagyon nagy kihívást jelentett az új motorok kifejlesztése. Ami az első futamon kiderült: a Ducati baromi erős motort épített, mivel a hosszú célegyenesben Casey Stoner dukija szinte állva hagyta Rossi Yamaháját. Az ausztrál versenyző bemutatkozása új csapatánál nem is sikerülhetett volna jobban, más kérdés, hogy csapattársa Capirossi bukott, így az olasz istállónál az örömbe némi üröm is vegyült. “Kívánni sem lehetne többet, ez volt az első versenyem a Ducatival és a Bridgestonnal, ez egy tökéletes kezdés.” – nyilatkozta boldogan Stoner. “Az utolsó körben nem tudtam, hogy van egy kis előnyöm, és ekkor futottam a leggyorsabb köröm, ami mutatja, hogy milyen jó a Bridgestone. Vezetem a bajnokságot, ami kicsit fura érzés, de ez csak az első futama volt egy nagyon-nagyon hosszú évadnak.”

A harmadik helyre Pedrosa hozta be Hondáját, ám a dobogós helyért meg kellett küzdenie, a másik meglepetés versenyzővel John Hopkinssal. A nyitófutam egyik vesztese a címvédő Nicky Hayden, akinek se az időmérője, se a versenye nem sikerült úgy, ahogy szerette volna, és csak a 8. helyen ért célba. „A legnagyobb problémánk a motor elejével van, nem akar úgy kanyarodni, ahogy én szeretném. Holnap itt maradunk tesztelni, és próbálunk javítani a dolgokon, és remélhetőleg Jerezben közelebb leszünk.”

Eredmények

Kapcsolódó anyagok:

MotoGP fórum

Így küldi a világbajnok

Talma újabb pályacsúcsa

Yamaha Fiat házasság

A Perec