Az idei szavazás is a korábbiaknak megfelelően zajlott, azaz a Motorrad olvasói választották ki a 222 modellből azokat, amelyeket érdemesnek tartottak az egyik legrangosabb motoros díjra. A legfontosabb géposztályokban német, osztrák és japán győzelem született - a BMW három kategóriában érdemelte ki a legjobbaknak járó trófeát. A sportmodellek között az S 1000 RR aratott magabiztos győzelmet a Ducati Panigale V4 R és névrokona, a V4 S Corse előtt.

dijeso-a-bajoroknak-21361
A szavazatok 22,1 százalékát megszerző RR 2019-es változata még könnyebb, gyorsabb és tele van modern vezetéssegítő rendszerekkel

Szintén nagy fölénnyel utasította maga mögé a konkurenseket a BMW a crossoverek mezőnyében, itt az S 1000 XR kaparintotta meg az első helyet, legyőzve két Ducatit, a Multistrada 1260/S/Pikes Peaket, valamint a Hypermotard 950/SP-t.

dijeso-a-bajoroknak-21362
Nemcsak formatervével, hanem technikai paramétereivel és remek képességeivel is meggyőzte az olvasókat az S 1000 XR

A voksok több mint 23 százalékát kapta az enduro/supermoto kategóriában a BMW R 1250 GS, ezzel megelőzte két nagyszerű versenytársát, a Honda CRF 1000 L Africa Twin Adventure Sports modellt és a tavaly ősszel megjelent Moto Guzzi V 85 TT Endurót.

dijeso-a-bajoroknak-21364
Az Enduro/Supermoto kategória győztese az R 1250 GS. Boxermotorja immáron ShiftCam változó szelepvezérlést használ, és ennek révén 143 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet

Remekelt a bajor vállalat a további osztályokban is. A túramotoroknál az R 1250 RS-t éppen csak megelőzte a KTM 1290 Super Duke GT, míg a dobogó harmadik fokát egy másik BMW, az R 1250 RT foglalhatta el. A retrómotorok között a Kawasaki Z 900 RS/Café győzedelmeskedett, nyomában az R nineT-val. További két második hely jutott még a BMW-nek, a kezdőmotoroknál a KTM 390 Duke mögött a G 310 R/GS fért fel a pódiumra, a robogóknál pedig a Vespa GTS Super 300 osztozik a dobogón az elektromos hajtású C evolutionnel és a C 650 Sport/650 GT-vel.