Európából nézve a Sportster elnevezés meglehetősen furán hat, hiszen a belépőszintű Harley modell nem a sportmotoroknak, inkább az olcsó cruisereknek jelenthet konkurenciát az öreg kontinensen, míg az XR1200X elnevezésű "spori" a nyomatékos csupaszmotorok ellenfele, hiszen az XR1200-ban kereken 100Nm forgatónyomatékot szolgáltat a milwaukee-i levegős V2-es blokk.

DK motorrad

A száguldás helyett a kedélyes cirkálás az, ami igazán élvezetes az amerikai ikon nyergében, hiszen több mint két és fél mázsás motorról beszélünk, mely ráadásul meglehetősen egyszerű futóműelemekkel felszerelt, de akik ezt a stílust kedvelik, általában a motor egyedi és stílusos külsejére is szívesen költenek - erre épít a DK Motorrad műhelye is, ahol a Harley-k új életre kelnek, stílusos café-racerek formájában.

DK motorrad
Az összeállítás legolcsóbb eleme az átszámítva ötvenezer forintba kerülő alu kormány, de a míves üzemanyagtartályért már keményen csengetni kell

A svájci cég a komplett átépítés mellett megvásárolható kit formájában is kínálja egyedi kiegészítőit, így mindenki testre szabhatja motorját: legyen szó egy hangosabb kipufogóról, vagy akár a képen látható komplett csomagról. A cég garanciát vállal a pontosságra, illetve arra is, hogy termékeik a legmagasabb vevői elvárásokat teljesítik (ami egy svájci gárdától nem is annyira meglepő), így aztán az áraik sem visszafogottak.

DK motorrad

A legolcsóbb kiegészítők nagyjából ötvenezer forintnak megfelelő összegbe kerülnek, a komplett SCRP kit pedig több mint másfél millió forintot kóstál. Igaz, a kemény végösszegért megkapjuk az élményt is, hogy magunk építhetjük meg egyedi motorunkat, mely nem mellékesen a legszigorúbb műszaki vizsgán is garantáltan átmegy...