Noha a Petronas Yamaha halogatja a hivatalos bejelentést, gyakorlatilag tény, hogy Valentino Rossi újabb két évre aláírt a GP-be (pontosabban 1+1 évre), vagyis nem lesz szabad hely egyik Yamahán sem 2023 előtt. Ez már csak azért is biztos, mert ma délelőtt Morbidelli is kétéves szerződést kapott a maláj alakulattól. Ezzel persze rögtön elindult a pilótakeringő, és nyomban meg is erősítették, hogy Pol Espargaro lesz Marquez csapattársa 2021-től, míg az ifjabb Marquez Crutchlow-t váltja az LCR Hondánál.

dovizioso-es-crutchlow-csapatot-valt-25995
Cal Crutchlow

Ez azt jelenti, hogy Crutchlow-nak mennie kell az LCR-től, és egyelőre nem tudjuk, hogy kap-e ülést, bár már hírbe hozták az Apriliával. Persze kérdéses, hogy egy Crutchlow szintű versenyző átülne-e a nem éppen versenyképes olasz gépre a mezőny egyik legjobb motorjáról, miként azt sem tudjuk, hogy mi lesz Doviziosóval. Az olasz ugyanis már korábban összerúgta a port a talján csapatvezetéssel, és hiába ő Marquez legfontosabb kihívója, megeshet, hogy motor – vagy Ducati – nélkül marad 2021-re.

dovizioso-es-crutchlow-csapatot-valt-25996
Reméljük, sikerül megegyeznie Dovinak a Ducatival – hiányoznának az ilyen csaták...

Ilyen felfokozott hangulatban készülnek a pilóták a 2020-as idény – leírni is fura – első futamára, amit a hétvégén rendeznek Jerezben, majd egy héttel később ugyanitt csapnak össze a versenyzők. Kíváncsian várjuk, hogy addig kiderülnek-e újabb részletek a '21-es szerződésekről, és arról, hogy az ülés keresők a GP berkein belül vagy a Superbike-ban folytatják-e karrierjüket.