Valódi terepmotorhoz illően elöl 21-es, fűzöttküllős első keréken fut az olaszok újdonsága, mely a népszerű Yamaha Ténéré 700, BMW F 850 GS és az Africa Twin elől szeretne vevőket elhappolni.

ducati-desert-x-bemutato-2021
Masszív, 46 mm-es csúszószár-átmérőjű KYB villa felel a Desert X úttartásáért

Az újdonság Testastretta 11° erőforrását régies, a 80-as éveket idéző idomzat öleli körbe, a talján V2-es kereken 110 lovas teljesítménye – és 92 Nm-es forgatónyomatéka – pedig hatos váltón, illetve lánchajtáson át jut el a 18-as hátsó kerékre.

ducati-desert-x-bemutato-2021
Innen látszik igazán, milyen karcsú az új Ducati. Jó hír a kezdő és újrakezdő motorosoknak, hogy lesz belőle 35 kW-os, A2-vel vezethető kivitel is

Hogy valódi kalandmotorként komplett sivatagokat átszelhessen, több mint 21 literes üzemanyagtartályt kapott a modell, mi több, a ralimotorokhoz hasonlóan ez kiegészíthető egy hátsó, nyolcliteres tankkal. Érdekesség, hogy a hátsó üzemanyagtartály csak tartalék, kizárólag akkor jut innen a motorba a benzin, ha a műszerfalon kiválasztja a vezető mint elsődleges üzemanyagforrást.

ducati-desert-x-bemutato-2021
A 250 millis szabad hasmagasság és a nagy rugóút révén kemény terepen is elemében van a Ducati új kalandmotorja

A Ducati hamarosan itthon is kapható újdonsága 202 kilós tömeggel lép szorítóba, igaz, ez nem menetkész, hanem száraztömeg, tehát hűtőfolyadékkal, olajjal és benzinnel feltöltve biztosan 220 kiló felett mérlegel majd.