A július végén rendezett World Ducati Weekre kilátogató márkarajongók már kaphattak ízelítőt abból, hogyan is fest majd a következő esztendőre szánt Diavel, s néhány kép is kiszivárgott a frissített típusról. A Morebikes magazin szemfüles munkatársai pedig a napokban lesifotókat készítettek a tesztkörre vitt vadócról, melyek már sokatmondóbbak: ezek alapján úgy tűnik, hogy a cruiser új külsejének kialakítása során a tervezők sokkal inkább a 2013-as Diavel lágyabb, ugyanakkor sportosabb formái felé kanyarodtak vissza, semmint tovább „durvultak” volna. A felvételeken szereplő prototípusban 1262 köbcentis, 156 lóerős Testastretta hajtómű kapott helyet, ugyanaz, ami a Multistradát és az XDiavelt is mozgatja. A korábbiakhoz mérten változik a kipufogórendszer, a terebélyes dupla csöveket egy kompaktabb darab váltja, ez amellett, hogy esztétikus, javítja a motorkerékpár súlyelosztását, ezáltal megkönnyíti a kezelhetőséget. A gép többek között kanyar-ABS-t, gyorsváltót, egykerekezés- és kipörgésgátlót kap, valamint számos menetprogrammal gazdagítják az elektronikai csomagot.

ducati-diavel-2019-18931
A fólia alatt a „Project 1309” kódot viselő prototípus lapul, ami azt jelzi, hogy ez a kilencedik variáns 2013 óra
A karcsúbbá váló hátas a Panigale lengőkarját kapja meg, s olyan apró, ám fontos részletek fokozzák szépségét, mint a rövidebb farrész, a villogó féklámpa, vagy épp a rendszámkeretbe integrált irányjelzők. Természetesen a jármű felépítését illető módosítások sem maradnak el, változik a kormányelfordítási szög, a hátsó felfüggesztés rugóútja 120-ról 134 mm-re nő, miközben az ülésmagasság és -pozíció változatlan marad, a tengelytáv pedig másfél centivel lesz bővebb, immáron 160 centi. Az alapmodellen felül érkezik majd egy megújított S változat is, amit Öhlins felfüggesztéssel és egyéb prémium kiegészítőkkel kínálnak majd. A Ducati szakemberei úgy nyilatkoztak, ez a motorkerékpár teljesítménye és üléspozíciója folytán is arany középút lesz a sport- és a túragépek között.