Se szeri, se száma a kínai autóiparban a nyugati modellek klónjainak, szinte nincs is olyan népszerű modell, amiről még nem készült olcsóbb kínai másolat. A motoroknál is tetten érhető ez a trend, ám eddig még nem született ilyen pofátlan másolat, mint ez a Moxiao-Honda-Ducati.

ducati-klon-kinabol
Nem engedünk a praktikumból! Hatalmas, 22 literes üzemanyagtartályt kapott a Moxiao

Filléres Ducati-másolat Kínából

A motor megszólalásig hasonlít a Panigaléra, már amíg messziről szemléljük. Hogy teljes legyen az átverés, indokolatlanul széles, 180-as hátsó gumi feszül a felnin, aranyszínű, szinte vízszintesen álló központi rugóstag köti össze a bal oldalon futó lengőkart a vázzal, az idomzat és a lámpa pedig egy az egyben a 959-es másolata.

ducati-klon-kinabol
A külcsín rendben van, míg az ára alig negyede a modellként szolgált 959-ének

Az erőforrás a Hondákból ismert sorkettes félliteres, 47 lovas teljesítménye 165 km/órás sebesség elérésére elég. Mondjuk ilyen tempónál már talán összetéveszthetik a laikusok egy Ducatival, még ha a kipufogóhang el is árulja, hogy nem V2-es szív dohog a vázban.

ducati-klon-kinabol
Egy kínai gyári munkás nagyjából tízhavi fizetéséból lehet megvenni a Ducati-másolatot

Természetesen – a megjelenés mellett – a kedvező ár a másik fontos ütőkártya, bár ez erősen relatív. Ami Európában jutányosnak tűnhet, az Kínában már korántsem az, így az átszámítva 4482 eurós összeg (1,6 millió forint) is borsos tétel a helyi vásárlóknak. Kína nagyvárosaiban ugyanis a 200 eurót sem éri el a minimálbér, míg egy melós átlagos éves bére 5-6000 eurónak felel meg.