Tavaly ősszel a milánói kiállításon mutatkozott be az olaszok új nagyágyúja, a jól ismert Multistrada modellcsalád leginkább terepképes tagja, az Enduro. Ez esetben a mérnökök nem elégedtek meg egy pár Pirelli MT60 abronccsal és némi külsőséggel, helyette alapjaiban tervezték át a sikeres utazómotort.

ducati-multistrada-2016-7683
A jócskán megnövelt szabad hasmagasság révén a komolyabb terep sem hozza zavarba a Ducatit, legfeljebb a pilótáját...

Kezdésként 3,0x19 és 4,5x17 col méretű fűzöttküllős kerekeket tettek a Ducati alá Pirelli Scorpion Trail II abroncsokkal, növeltek a rugóúton, mely által a szabad hasmagasság is több mint húsz centire hízott. Alaposan felpumpálták az üzemanyagtartályt, hogy - a felhasználók mérései szerint - 5,5-5,7 litert fogyasztó V2-es akár 550 kilométert (!) megtehessen egyhuzamban, valamint kiegészítették a kettős lámpatestet a túramotorokon elterjedt ún. kanyarkövető elektronikával.

Ducati Multistrada 1200 Enduro bemutatófilm - 3. rész

A gépet a fenti többrészes videósorozatban mutatják be, egy-egy epizódban kiemelve, hogy az adott környezetben, például terepen vagy éppen szerpentinen miért is van elemében a motor. A látványos összeállítás alapján a Ducati tényleg igazi multitalentum, igaz, a rendkívüli tudásnak alaposan megkérik az árát - a négyféle felszereltséggel elérhető motor legolcsóbb verziója is 7,1 millió forintba kerül.