Tegnap este lerántották a leplet a 2019-es Ducatikról, melyek közül egyértelműen a Panigale V4 R volt a legnagyobb szenzáció. A 998 köbcentis, Öhlins NPX futóművel felszerelt gyöngyszem 15 250-es percenkénti fordulatszámnál adja le 221 lovas csúcsteljesítményét, ám hatodik fokozatban az elektronika engedi tovább forogni a V4-est, és csak 16 500-nál (!) szabályoz le. Ez még nem minden, ugyanis ha valaki beruház a gyár által javasolt Akrapovič kipufogóra, értékes kilókat faraghat a motor tömegéből, míg a Ducati teljesítménye 231 lóerőre nő.

ducati-panigale-v4-r-19911
A MotoGP-ihlette idomzat nemcsak áramvonalas, hanem komoly leszorítóerőt is termel - 270-es tempónál kereken harminc kilónyi plusz tömeg segít földön tartani az első kereket

A motor lassításáról - lassan mondhatjuk: természetesen - a Brembo legújabb fejlesztésű Stylema nyergei gondoskodnak, ezeket pedig a Bosch kanyar-ABS-e felügyeli. Szerteágazó elektronikai segédlet óvja a motorost, egyebek mellett az egykerekezést, a hajtott kerék kipörgését és kigyorsításkor az oldalirányú csúszást is kordában tartja a kifinomult rendszer.

ducati-panigale-v4-r-19912
Gyakorlatilag egy rendszámos superbike, mégsem üzemórás - a Panigale V4 R csak 12 ezer kilométerenként szorul olajcserére és átvizsgálásra, a szelepállítás pedig 24 ezrenként esedékes

Apró, mégis érdekes részlet, hogy a Panigale V4 R fogyasztása a visszafogott, gyári mérések szerint sem csekély - a hivatalos adat közel 7,3 liter száz kilométerenként, szóval várhatóan 150-170 kilométer körül alakul majd a gép gyakorlati hatótávja.