Ma végre lehullt a lepel a mindössze ötszáz példányban készülő, Panigale V4-re épülő Superleggeráról. Miként azt sejthetük, ez a bolognai cég eddigi legerősebb, egyszersmind legkönnyebb modellje - egészen pontosan 234 lóerőt présel az átdolgozott, 998 köbcentis V4-es az úthengernyi szélességű hátsó abroncsra, miközben tömege csupán 152,2 kiló!

ducati-superleggera-2020-24528
Kétféle változatban érkezik a csupán napi ötdarabos mennyiségben gyártott Superleggera. A rendszámos, közúton is használható alapmodell 224 lovas 159 kilós száraztömeg mellett, amiből csaknem hét kilót farag le a Racing kitként árult csomag, a teljesítmény pedig tíz lóerővel lesz több

Többek között szénszálas, titán- és magnéziumalkatrészek felhasználásával sikerült elérniük a Panigale V4-hez mérten 16 kilós tömegcsökkenést. Emellett stabilabb is az eddig ismert Ducatiknál, ugyanis a sajátos dupla szárnyak 490 newton erővel szorítják az aszfalthoz a gépet - mintha egy ötvenkilós súlyt akasztanának a motor elejére.

ducati-superleggera-2020-24529
Ismét egy szénszálas váz - ez lesz a trend a drága sportmotoroknál?

Végül pedig, ha valaki még nem kívánt volna rá ez alapján a motorra: a vásárlóknak felajánlják, hogy részt vegyenek egy-egy pályanapon, ahol mehetnek néhány kört a Superbike vb-n futó Panigale V4 R-rel, mi több, egyedülálló programként lehetőségük nyílik a Desmosedici GP20 kipróbálására is.