· Képek: RideApart · 2019. augusztus 2. 20

Napi ezer mérföld elektromos motorral

Hatótáv? Kit érdekel?

Az Ironbutt Rally napi ezer mérföldes távja önmagában is komoly kihívás, de Morgan és Brandon nem elégedett meg ennyivel. Tisztán elektromos hajtású géppel vágnak neki a 24 órás túrának.
Kalifornia élen jár a tiszta üzemű és önvezető járművek terén, töltőhálózata pedig olyan gazdag, hogy ma már nem bonyolultabb villanymotorral vagy -autóval járni, mint hagyományos, benzines járművekkel. Ez adta az ötletet Morgan Vetternek és Brandon Nozaki Millernek, hogy egy nullemissziós géppel teljesítsék a legendás Ironbutt Rallyt. A két fiatal úgy tervezi, hogy az olasz gyártó Energica Esse Esse 9 modelljével teszik meg a napi 1600 kilométeres távot.
Még hogy nem alkalmas hosszú túrákra? Hershner 3100 mérföldet, azaz ötezer kilométert motorozott hat nap alatt egy Zeróval, pedig akkor még nem volt ilyen erős a töltőhálózat
Meglepő módon nem ők lesznek az elsők, akik villanymotorral teljesítik a kihívást, ugyanis Terry Hershner már öt éve, 2014-ben sikeresen elérte ezt egy átépített, hatékony áramvonalidommal felszerelt - és így nagyobb hatótávú - Zero S-sel.
Mivel azóta nőtt az elektromos motorokkal megtehető táv és a töltőhálózat is sűrűbb, valószínűleg Morgan és Brandon is sikerrel jár majd. Már túl is vannak az első teszten, mely után után átdolgozták az útvonalat és finomítottak vezetési stílusokon is, hogy a lehető legideálisabb pontokon „tankoljanak”, és több mint 1600 kilométert tegyenek meg egy nap alatt.