Kalifornia élen jár a tiszta üzemű és önvezető járművek terén, töltőhálózata pedig olyan gazdag, hogy ma már nem bonyolultabb villanymotorral vagy -autóval járni, mint hagyományos, benzines járművekkel. Ez adta az ötletet Morgan Vetternek és Brandon Nozaki Millernek, hogy egy nullemissziós géppel teljesítsék a legendás Ironbutt Rallyt. A két fiatal úgy tervezi, hogy az olasz gyártó Energica Esse Esse 9 modelljével teszik meg a napi 1600 kilométeres távot.

Még hogy nem alkalmas hosszú túrákra? Hershner 3100 mérföldet, azaz ötezer kilométert motorozott hat nap alatt egy Zeróval, pedig akkor még nem volt ilyen erős a töltőhálózat

Meglepő módon nem ők lesznek az elsők, akik villanymotorral teljesítik a kihívást, ugyanis Terry Hershner már öt éve, 2014-ben sikeresen elérte ezt egy átépített, hatékony áramvonalidommal felszerelt - és így nagyobb hatótávú - Zero S-sel.

Mivel azóta nőtt az elektromos motorokkal megtehető táv és a töltőhálózat is sűrűbb, valószínűleg Morgan és Brandon is sikerrel jár majd. Már túl is vannak az első teszten, mely után után átdolgozták az útvonalat és finomítottak vezetési stílusokon is, hogy a lehető legideálisabb pontokon „tankoljanak”, és több mint 1600 kilométert tegyenek meg egy nap alatt.