Alaposan kitölti az A1 kategóriát a Honda tavaly novemberben bemutatott újdonsága, elvégre a CB125R négyszelepes, folyadékhűtéses egyhengerese pont 15 lóerőt tud, amennyit az EU-s szabályok megengednek.

Tisztán elektromos változat érkezhet a Honda CB125R-ből

Mi több, ez a világ első 125-ös motorja, amiben szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP), 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa villát találunk, vagyis a futómű is méltó az új nyolcadliteres megjelenéséhez és teljesítményéhez. Mindezt megfejelték egy vadonatúj LCD-műszerrel, IMU-vezérelt, radiális féknyeregre épülő, ABS-es fékrendszerrel, no meg egy olyan formatervvel, ami garantáltan felkelti a kezdők, újrakezdők figyelmét.

elektromos-honda-cb125r-28976
Sokat lendíthetne az e-motorok elterjedésén, ha ilyen vonzó elektromos modellek születnének, mint a CB125R

Mivel látványos csupaszmotorról van szó, nem meglepő, hogy ez szolgált alapul a Honda új, tisztán elektromos motorjának fejlesztésekor. Egyértelmű, hogy a CB125R sziluettjét látjuk a tervrajzokon, ám azzal a fontos különbséggel, hogy kipufogó nélküli, villanymotoros változat szerepel a képeken. Ez valódi újdonság a Honda kínálatában, elvégre korábban csak benzines és hibrid modellek készültek a távol-keleti gyárban.

elektromos-honda-cb125r-28973
Ismerős a forma? Ez nem véletlen...

Érdekes, hogy – az autókkal ellentétben – milyen könnyen belesimul a benzines modell vázába az új, elektromos technika. Ahol az üzemanyagtartály volt, ott most az akksik kapnak helyet, és a szabadalmi tervekről úgy fest, hogy az eredeti tank hűtőnyílását is megtartják, minden bizonnyal a magasra nyúló, állítva beépített telepek vagy más elektromos alkatrészek hűtésére.

elektromos-honda-cb125r-28974
Mivel a korábbi üzemanyagtartály helyén trónol az akkumulátorcsomag (ld. a fenti kép), jó eséllyel azt hűti a menetszél a CB125R-ről ismerős tölcséreken keresztül

Noha a rajzról nem derül ki egyértelműen, jó eséllyel lánchajtású lesz az elektromos CB, csakúgy, mint benzines rokona, de az iparági trendeket ismerve a szíjhajtáson sem lennénk meglepve. Mivel a konstrukció – a hajtásláncot leszámítva – gyakorlatilag kész, szinte csak elhatározás kérdése, hogy mikor láthatjuk a japánok új, A1-es elektromos motorját.