Úgy tűnik, a kisebb-nagyobb gyárak vezetői is ráeszméltek, hogy az elektromos motorok nem afféle különc járgányok, hanem a nagyvárosok utcaképének részei, és aki nem száll be időben az e-motorok piacára, az menthetetlenül lemarad. Erre utal az is, hogy idén már több mint 700 (!) márka kínált elektromos robogókat és motorkerékpárokat, ám a színes forgatagból csak két-három gyártó tudott kiemelkedni és valódi sikereket elérni Európában.

A NIU piacvezető lett Európában

Hogy konkrét számokat is említsünk: 30,8%-kal nőtt a forgalom 2020-hoz viszonyítva, és 77,5%-kal több motor talált gazdára, mint 2019-ben.

elektromos-motorok-piaca-europaban-2021
A komoly forgatónyomaték mellett az is erős érv, hogy e-robogóval akár havi 10-15 forinttal kevesebbe kerül az ingázás, mint egy 125-ös, benzines modellel, mivel kilométerköltsége alig haladja meg az egy forintot

Ami a gyártók versenyét illeti, nem meglepő módon az itthon is kapható NIU ragadta magához az elsőséget, és csaknem másfélszer több motort értékesített, mint 2020 azonos időszakában. Mögötte a hazánkban kevésbé ismert V-Moto és Askoll végzett.

Komoly meglepetés az e-motorok szárnyalása, ugyanis korábban ezeket főként flottaüzemeltetők vásárolták, ám a válság alatt visszaesett a turizmus és ezzel együtt a turistáknak bérrobogót kínáló szolgáltatók száma is, ami miatt csökkenni kellett volna a forgalomnak. Viszont pont a járványhelyzet alatt egyre többen váltottak közösségi közlekedés helyett motorra, azon belül is elektromos motorra, és valószínűleg ennek köszönhető a kiugró eredmény. A tendencia pedig várhatóan folytatódik, hiszen éppen nemrég mutatta be a NIU a 125-ös motorokkal egyenértékű, 100 km/óra feletti végsebességű robogóját, sőt hamarosan érkezik a cég A1 jogsival vezethető nagymotorja is.