· 2020. június 19. 30

Elkészült az első Superleggera V4

Ötszáz, bizony, dalolva ment!

Csupán ötszáz darab készül az exkluzív sportmotorból, mely az egyetlen rendszámos gép, ami szénszálas vázzal, lengőkarral és felnikkel lép utcára. Akár GP-pilóta is lehet, aki vesz egyet.
Egy meglepetéssel is kedveskedtek az olasz gyárban az 1/500 jelzésű (azaz elsőként legyártott) vas gazdájának – személyesen is jelen lehetett, amikor legördült a szalagról a Superleggera V4. Emellett az összes vásárlót megajándékozzák egy-egy tesztnappal: az ötszáz szerencsés kipróbálhatja magát mint tesztpilóta a WSBK-ban induló Panigale V4 R-rel, mi több, lehetőséget nyújtanak arra is, hogy megkergesse a vevő a Desmosedici GP-t.
{{articleGallery[25761].caption}}
Nem véletlen a Superleggera (szuperkönnyű) elnevezés, hiszen a 998 köbcentis, 234 lovas motor száraztömege mindössze 152,2 kiló, igaz, ez már a pályakivitel. Tudniillik kétféle változatban érkezik a csupán napi ötdarabos mennyiségben gyártott modell: a rendszámos, forgalmis Superleggera (224 LE/159 kg) az alap, amiből csaknem hét kilót farag le a Racing kitként árult csomag, a teljesítmény pedig tíz lóerővel lesz több.
{{articleGallery[25762].caption}}
A gyártás megkezdésekor is kiemelték a mérnökök: szénszálas, titán- és magnéziumalkatrészek felhasználásával sikerült elérniük az összességében 16 kilós tömegcsökkentést a Panigale V4-hez viszonyítva, pedig az sem nevezhető éppen túlsúlyosnak, vagyis minden egyes grammért keményen meg kellett küzdenie a talján szakembereknek.