A Suzuki Castrol csapat nyerte az első megmérettetést. Bittiék a 15., míg Vida Tiborék a 19. helyen végeztek.

A Vincent Philippe és Keiichi Kitagawa által alkotott Suzuki csapat 2 körös előnnyel fejezte be az 500 kilóméteres, esővel tarkított futamot. Az alábbiakban a Suzuki Austria Team 76 beszámolója olvasható.

Edzések:

A pénteki nap rengeteg izgalommal telt a 2005-ös évi Endurance Világbajnokság hivatalos nyitányán Assenben. Reggel az időjárás szinte játszott a csapatokkal, vizes pályán kellett elkezdeni az edzéseket és folyamatosan hol megeredt, hol elállt az eső. Ahogy telt az idő, a szabadedzések alatt egyre melegebb lett, végleg elállt az eső és kezdett felszáradni a pálya.

Óriási számolgatás volt: ki, mikor, milyen gumival álljon pályára. Az időmérők kezdetekor is lógott az eső lába, de mivel a pálya száraz volt, mindenki slick-ket tett fel. Az első időmérő alatt többször elkezdett csepegni, volt, hogy a pálya egyik részén vizesebb, másikon egyértelműen száraz volt. Ez nem kis fejtörést okozott a csapatok első számú pilótáinak edzésén. A következő csoportok edzésére már felszáradt a pálya, így egy gonddal kevesebbel kellett számolni.

A Suzuki Austria Team 76 bemutatkozása a szakmai körökben korábban megjósoltak szerint jól alakult. Bitti egész nap folyamán csapata leggyorsabb pilótája volt, minden időjárási körülmény között. Esős időben az egész mezőny elismerését kivívta magának: a 3. (!) legjobb időt sikerült motoroznia!

Bitti:

Szabadedzés

"Nagyon stresszes voltam az edzés előtt, sőt igazán éjszaka sem tudtam rendesen aludni. A szerdai tréningen összesen 4 kört tudtam menni, az edzés elején, akkor 1 másodpercen belül voltam a VB esélyesekhez képest. Ez szenzációs érzés volt. Tegnap viszont elromlott az idő, reggel is vizes pályán kezdtünk. Folyamatosan szemerkélt az eső, de amikor láttam, hogy hogy mennek a többiek, azt éreztem: ezt én is meg tudom csinálni. Kimentem és igazából nem is figyeltem a köridőkre, amit sosem szoktam csinálni, pusztán érzésből motoroztam. Sikerült is ezzel a taktikával vizes pályán a 3. időt elérni. Ahogy szárad fel a pálya folyamatosan benne vagyunk az első 4-ben, jelenleg a 3. helyen állunk a szabadedzésen. Remélem ezt meg is tudjuk tartani."

Időmérő edzés

"A 2. időmérőre találtam meg száraz pályán a saját ritmusom. Az első időmérő után kicsit elkeseredett voltam, amiért nem sikerült megtartani a szabadedzés eredményét, úgy éreztem az első körben minden rosszul jött össze. Amikor kvalifikációs gumink volt fent a motoron, akkor műszaki hibánk volt, amikor ezt megjavitották akkor feltartottak lassabb versenyzők. Ez természetesen az én hibám volt, hogy ezeket a helyzeteket nem tudtam megoldani.

Az első időmérő után rengeteg dolgot változtattunk, ami főként a futóművet -ezen keresztül a vázgeometriát-, valamint az áttételezést érintette. A futómű változtatására főként azért volt szükség, mert a motor oldala többször is leért az első kvalifikáción.

A vázgeometria változtatásai nagyon jól sikerültek, megszűnt az első körben észlelt probléma, viszont az áttétel változtatása -ami az én javaslatomra történt- nem jött be.

A második kvalifikációra úgy mentem ki, hogy teljesen össze raktam fejben a pályát, hol tudok még gyorsulni, hol lehet még időt nyerni az előző körhöz képest. A második körről úgy jöttem ki, hogy úgy érzem ennél gyorsabban nem tudok már menni, mindenhol kihoztam a bennem lévő maximumot. Sajnos az áttételezés változtatása miatt maradt még bent idő az időmérőn, amit a csapattársaim is igazoltak a megtett körök alatt, de ezzel az áttétellel is 1 másodpercen belül vagyok a korábbi világbajnok Warvick Nowland-hoz.

Bizom benne, hogy jól fogunk szerepelni a versenyen, most már tudjuk a helyes beállitásokat a pályára, és van viszonyitási alapunk a többiekhez képest az új motorral. Aki jobb eredményt remélt az időmérők alapján azt megértem, én is előrébb számoltam magunkkal. Az számomra biztató, hogy a többi magyarnál ennyivel gyorsabb tudok lenni. Meg lesz a dobogó 2005-ben amit igértem! Valószínűleg nem ezen a versenyen, majd egy későbbin, de nagyon jó úton haladunk, a csapat tökéletes munkát végez!"

Verseny:

Március 28-án 14.00-kor elrajtolt a 2005-ös évi Endurance Világbajnokság. A Suzuki Austria Team 76 Bitter Sándorral kezdett. Az időmérők után sajnos csak a 22. helyről vágott neki a csapat a versenynek. Bitti a rajt után egyre feljebb tornászta magát és körről körre javított időeredményein és a csapat pozícióján, rendre maga mögé utasítva az ellenfeleket. 35 kör megtétele után jött ki a pályáról, amikor is a kerékcserék után a szlovén Marjan Malec ült fel a motorra.

A csapatot Malec első körében még az előkelő 6. helyen jegyezték. Ő is jó formában versenyzett, a 70. kör környékén még a 8. helyen volt a S.A.T. 76. Közben eleredt az eső, így az utolsó köröket már félig vizes pályán kellett megtennie.

Közeledett az idő a következő tankoláshoz és kerékcseréhez. Mire a kerékcsere következett, már egyértelműen esett az eső, így nem volt kérdés: esőgumit kell feltenni a motorra.

A harmadik pilóta Gerhard Klein ült motorra. Sajnos valószínűleg az edzésen elszenvedett esésének is köszönhetően az ő 35 körös terminusának végére a csapat a 16.helyen volt, amikor kijött az utolsó tankolásra.

Innen már nem volt sok esély a javításra, hiszen rövidesen leintették a versenyt. Kisebb műszaki probléma is nehezítette a csapat dolgát, a váltókart rögzítő csavar tört el, amit sikerült helyre hozni a szervizeseknek. Sikerült ezután még egy helyet javítani, ezzel a 15. helyen fejezte az első versenyét a Suzuki Austria Team 76, amely eredmény 1 VB pontot jelentett az összesítésben.

A csapat Bitti teljesítményével nagyon elégedett volt, sajnálják ezt a helytelen taktikai döntést és biztosítják számára az IDM Superbike sorozatra is a profi hátteret az Endurance VB mellett. A Pirelli főnöke Thomas Thirolf is elégedetten dícsérte meg Sanyi teljesítményét, ami után egy speciális szerződést kínált fel neki, ami kizárólag kiemelt versenyzőknek jár és aminek köszönhetően remélhetőleg még közelebb kerül a jövőben az élmezőnyhöz.

Bitti:

"Örülök, hogy sikerült pontot szereznünk, így megvédtük a mundér becsületét. Persze az örömöm nem igazi, sőt mondhatom, hogy hihetetlenül csalódott vagyok, hiszen abszolút nem erre az eredményre számítottam. Amíg végeztem a munkámat minden jól ment, ez után Malec Marjan is jól versenyzett. Sajnos egy rossz csapatdöntésnek köszönhetően egy olyan versenyző ment ki esőben versenyezni, aki nem tudta tartani pozíciónkat, végül körönként közel 8 másodpercet estünk vissza az élmezőnytől.

Miután kijöttem a boxba, és a csapat elvégezte a kerékcseréket és a tankolást, Marjan még a 6. helyre tudott vissza állni. A versenyt végül a 15. helyen fejeztük be. Ez nekem borzasztó csalódás, nem tudom és nem is akarom ezt a dolgot szépíteni. 1 VB pontnak örülni kell, hiszen nagy eredmény, de ezen a hétvégén a reálisan teljesíthető 6. hely helyett, életemben először nagy bánatomban csak sírni tudtam a verseny után.

Pozitívum viszont, hogy rengeteget gyorsultam és sok elismerést kaptam szakmai berkeken belül a teljesítményemért."

Eredmények

Kapcsolódó anyagok:

Suzuki Austria Team 76 teszt