Willem Heijboer szerette volna alaposan átfaragni hathengeres BMW-jét, és ehhez komoly segítséget kapott a holland motorépítőtő, Nico Bakkertől. Az volt a cél, hogy a GS üléshelyzetét ötvözzék a K 1600 elképesztő erejével, forgatónyomatékával – így született meg a K1600GS Mammoth.

epitett-k1600-hollandiabol
A csaknem 40 literes tankkal felszerelt K1600GS Mammoth

Noha a név arra utal, hogy nagy és nehéz motor született, pedig szó sincs erről: a nagyobb, 1635 mm-re nőtt tengelytáv és a 39 literes (!) üzemanyagtartály dacára menetkészen is 310 kilót nyom a Mammoth, míg a donorként szolgáló K 1600 jó húsz kilóval többet.

epitett-k1600-hollandiabol

Hogy megőrizze kiváló egyenesfutását, nagyobb, 19-es, fűzöttküllős első kereket épített be a 17-es hátsó párjaként, végül a gép Akrapovič kipufogórendszerrel nyerte el végső formáját. – Elképesztő, milyen könnyed és páratlan kezelhetőségű a motor, annak dacára, hogy több mint háromszáz kilót nyom. Mi több, már pályáztam vele Assenben, és egyszerűen lenyűgözött, így már nem is nyúlok hozzá. Így tökéletes, ahogy van – mesélte a tulajdonos a K1600GS Mammoth-ról.