Kilencből három hónapon át gyakorlatilag zárva voltak a kereskedések, sőt hosszú heteken át a motorgyárak is, így nem csoda, hogy márciustól májusig több mint felével csökkent az Unióban eladott motorkerékpárok száma. Mivel tavaly Magyarországon és számos államban rekordot ért el a nagymotorok forgalma, minden adat arra utalt, hogy 2020 igazi mélypont lesz a piacon. Ezért is meglepő, hogy az erős augusztus és szeptember elég volt hozzá, hogy ledolgozzák a kereskedések a háromhónapos kiesést.

Új márkasorrend az európai motorpiacon

Hogy senkit ne untassunk a száraz adatokkal, röviden összefoglaljuk: a 27 országot tömörítő európai piacon 148 603 motort adtak el szeptemberben (23,4%-kal több, mint 2019-ben), és 1 204 426 darabot idén januártól októberig, ami gyakorlatilag megegyezik a 2019-es teljesítménnyel.

europai-motorpiac-2020-q3-27629
Továbbra is Franciaország a kontinens legerősebb motorpiaca, nyomában Német-, Olasz- és Spanyolországgal, Nagy-Britanniával és meglepetésre Hollandiával

Noha a Honda kevesebb járművet adott el idén, mint 2019-ben, így is magabiztosan őrzi vezető helyét az öreg kontinensen (158 023 motorral), második a Piaggio (133 855 db), míg a Yamaha állhatott fel a képzeletbeli dobogó harmadik fokára (132 864 db). Negyedik lett a BMW (84 274 db), jócskán beelőzve a Kawasakit, a Kymcót, a SYM-et és a KTM-et. Jelenleg azt jósolják, hogy az őszi-téli korlátozások miatt várhatóan 1-2%-kal kevesebb motort adnak el idén az Unióban, mint 2019-ben, egyben komoly fejlődést várnak 2021-re, amikor várhatóan áprilistól visszatérhet minden a régi kerékvágásba. Viszont azt is kiemelték az elemzők, hogy teljesen megváltozhat az egyes géposztályok aránya, mivel már 2020-ban is feltűnően sok használati célú, azaz jellemzően A1 vagy A2 jogosítvánnyal vezethető motort vettek az emberek, és váltottak autóról vagy tömegközlekedésről kétkerékre.